عصر خودرو

موسسه وود مکنزی:

بازار نفت در سال ۲۰۱۷ دوران گذار را تجربه می کند

عصر بازار- انگس راجر، رئیس بخش پژوهش بالادستی نفت و گاز در مؤسسه وود مکنزی، اعلام کرد: رشد قیمت نفت انگیزه تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا را برای افزایش فعالیت بالا می برد.

بازار نفت در سال ۲۰۱۷ دوران گذار را تجربه می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، وی گفت: بازگشت تولیدکنندگان نفت به کار، نیازمند زمان است و بنا بر این، سال 2017 میلادی سال گذار در صنعت نفت خواهد بود. به گفته وی، در سال جاری میلادی حدود700 هزار بشکه از تولید روزانه آمریکا کاسته شد و مؤسسه وود مکنزی پیش بینی می کند که تا پایان سال 2017 میلادی، 300 هزار بشکه از این تولید به بازار بازگردد.

این کارشناس نفتی گفت: در سال2018 میلادی اگرقیمت نفت همچنان بالای ٥٥ دلار برای هر بشکه باشد، حجم بیشتری از تولید نفت آمریکا وارد بازار خواهد شد و این مسئله می تواند قیمت نفت را دوباره پایین بیاورد.

با این همه، راجر هشدار داد که شرکت های نفتی آمریکا برای افزایش تولید خود، نیازمند استمرار قیمت نفت بالای 55 دلار هستند و در این صورت است که سرمایه دوباره به این بخش وارد خواهد شد.

وی اعلام کرد که سال 2017 میلادی، دورانی هیجان انگیز برای صنعت نفت خواهد بود و بسیاری از معامله ها، در این سال ثمر خواهند داد.

برچسب ها