عصر خودرو

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران :

بی‌نظمی عرضه ارز پتروشیمی‌ها قیمت را بالا برد

قیمت دلار به زودی تا ۲۰۰ تومان کاهش می‌یابد

عصر بازار- عباس آرگون گفت: چند نرخی بودن دلار منشاء اصلی فسادها است و باعث ایجاد رانت در بازار می شود ضمن آنکه عدم شفافیت را نیز در پی دارد.

بی‌نظمی عرضه ارز پتروشیمی‌ها قیمت را بالا برد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، طی ماههای اخیر شاهد افزایش بهای دلار تا نرخ 4 هزار تومان هستیم مسئولین بانک مرکزی و سخنگوی دولت پس از افزایش ناگهانی قیمت دلار گفتند که این افزایش قیمت تنها یک التهاب بوده و موقتی‌است و به زودی تب آن فروکش خواهد کرد اما همچنان ما شاهد دلار 4 هزار تومانی در بازار هستیم .

  روند صعودی قیمت دلار از 15 آبان ماه 95 آغاز شد و تاکنون بی وقفه ادامه دارد و طی این مدت بیش از 300 تومان رشد داشته است.
در این راستا عباس آرگون گفت: امکان کاهش نرخ دلار به قیمتهای پایین‌تر وجود دارد و به زودی بهای دلار بین 100 تا 200 تومان کاسته خواهد شد. هر ساله در این زمان که مصادف با سفرهای سال نو میلادی است شاهد افزایش بهای دلار در بازار هستیم.

وی افزود: البته بی‌نظمی عرضه ارز پتروشیمی‌ها در بازار نیز باعث افزایش قیمت دلار شد.

وی با بیان اینکه امسال هم ارز تک نرخی نخواهد شد، افزود: مسلما ارز تک نرخی زیر 4 هزار تومان قیمت گذاری خواهد شد .

عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: افزایش قیمت دلار مطابق با تورم رشد پیدا نمی‌کند و عملا کالاهای صادراتی رقابت پذیری خود را از دست می دهند.

وی با تاکید بر این که نرخ دلار باید واقعی شود گفت: طی سال‌های گذشته که تورم بالا بود نرخ دلار همسو با نرخ تورم رشد نداشت و این اشتباه بزرگی است که به دنبال پایین نگه داشتن نرخ دلار باشیم.

آرگون تصریح کرد: چند نرخی بودن دلار منشاء اصلی فساد است و باعث ایجاد رانت در بازار می‌شود. ضمن این که عدم شفافیت را نیز به دنبال دارد. در صورتی که اگر به سمت یکسان سازی نرخ ارز حرکت کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

برچسب ها