عصر خودرو

معاون شرکت ملی نفت اعلام کرد:

جزئیات امضای ۲۴ تفاهم نامه با غول‌های نفت جهان

عصر بازار- معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت با بیان اینکه تاکنون ۱۲ تفاهم نامه با شرکت های خارجی در صنعت نفت امضا شده و به زودی ۱۰ تا ۱۲ تفاهم دیگر نفتی امضا می شود، گفت: هزینه و ریسک پایین تولید نفت و گاز دو مزیت ایران برای جذب سرمایه گذاران است.

جزئیات امضای ۲۴ تفاهم نامه با غول‌های نفت جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، غلامرضا منوچهری معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت صبح امروز با بیان اینکه «امنیت سرمایه گذاری» در صنعت نفت و گاز ایران یکی از الزاماتی بوده که شرکت ملی نفت ایران نسبت به آن همواره پایبند بوده است، گفت: در حوزه عملیاتی هم سرمایه گذاری در بخش بالادستی نفت و گاز کشور دارای امنیت بالایی است.

    معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه "در سطوح فعلی قیمت نفت خام در بازار سرمایه گذاری در هر پروژه بخش بالادستی صنعت نفت در جهان دارای توجیه اقتصادی بالایی نیست"، تصریح کرد: به عبارت دیگر در قیمت های فعلی نفت، سرمایه گذاری برای توسعه میادین نفتی در آب های عمیق در خلیج مکزیک و یا توسعه میادین نا متعارف شیل اویل و شیل گس ها فاقد توجیه اقتصادی لازم است.

    این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه "در سطوح فعلی قیمت نفت خام ریسک سرمایه گذاری در میادین نفت و گاز کشور پایین است"، اظهار داشت: هم اکنون هزینه تولید نفت و گاز در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان بسیار پایین بوده که این انگیزه سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز کشور توسط شرکت‌های بین‌المللی را دو چندان کرده است.

    این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون شرکت ملی نفت ایران برای توسعه میادین نفت و گاز با 12 شرکت بین‌المللی همچون شل انگلیس، توتال فرانسه، اینپکس ژاپن، گازپروم نفت روسیه و ... تفاهم نامه مطالعاتی و همکاری امضا کرده است و پیش بینی می شود به زودی 10 تا 12 تفاهم نامه همکاری با سایر شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در بخش بالادستی صنعت نفت امضا شود.

    وی همچنین از برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی به عنوان فرصتی برای معرفی بیشتر ظرفیت و پتانسیل های سرمایه گذاری در صنعت نفت کشور نام برد و گفت: برگزاری نمایشگاه انرژی کیش در منطقه آزاد کیش هم می‌تواند به فرصتی برای شناخت بیشتر سرمایه گذاران از پتانسیل‌های سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز ایران منجر شود.

    بر اساس این گزارش، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش با رویکرد "سرمایه‌گذاری" از 20 تا 23 دی‌ماه امسال در جزیره کیش برگزار می شود که تاکنون بیشترین میزان استقبال شرکت‌های خارجی را نسبت به دوره‌‌های گذشته داشته است.

    پیش بینی شده که نمایندگانی از اتریش، سوئیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، چین، آمریکا، اسپانیا، روسیه، آفریقای جنوبی، هلند، اسکاتلند و ... در ماه‌های پایانی سال برای حضور در رویداد سرمایه‌گذاری وزارت نفت به کیش سفر می‌کنند تا آخرین فرصت‌های توافق برای سرمایه‌گذاری نفتی در دولت یازدهم را به طور جدی محک بزنند.

    برچسب ها