عصر خودرو

در روز رکوردشکنی معاملات آپشن؛

۱۵هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا منعقد شد

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز یکشنبه به رقم ۱۵هزار و ۷۷۸ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به معاملات شنبه این هفته رشد ۳۰ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۱۱ هزار و ۸۲۴ قرارداد رسیده بود.

۱۵هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا منعقد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در روز رونق معاملات اختیار خرید سکه طلا و رکورد شکنی این بازار با انعقاد 2هزار و 289 قرارداد، بازار آتی سکه نیز با روند افزایشی قیمت و حجم معاملات رو به رو شد که کارشناسان عامل اصلی آن را افزایش بهای دلار عنوان می کنند.

به این ترتیب روز یکشنبه بازار آتی سکه به نوسان های مثبت دلار واکنش نشان داد و قیمت ها در این روز در هر پنج سررسید بازار آتی با روند افزایشی رو به رو شدند.

بر این اساس روز گذشته سکه تحویل دی ماه با افزایش 0/97 درصدی به قیمت یک میلیون 165 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 178 هزار تومان معامله شد و 0/95 درصد رشد داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با افزایش قیمت 0/97 درصدی با نرخ یک میلیون و 193هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 210 هزار تومان معامله شد و رشد 0/9 درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با افزایش 0/98 درصدی با قیمت یک میلیون و 229 هزار تومان معامله شد.

در بازار نقدی چه گذشت؟

روز یکشنبه در بازار سکه نیز قیمت‌ها همسو با رشد قیمت دلار افزایشی شدند. به این ترتیب، سکه تمام بهار آزادی از کانال یک میلیون و 160 هزار تومان عبور کرد و با 10 هزار تومان افزایش به قیمت یک‌میلیون و 166 هزار تومان رسید. فلز گرانبهای داخلی در اولین روز هفته نیز تحت‌تاثیر رشد بهای دلار یک کانال قیمتی بالا رفته و از سطح یک میلیون و 150 هزار تومان عبور کرده بود.

طی این روز نیم سکه نیز با رشد 5 هزار تومانی 610 هزار تومان فروخته شد.

همچنین ربع سکه با 4 هزار تومان رشد 326 هزار تومان، سکه گرمی با 2 هزار تومان افزایش 202 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با 396 تومان افزایش 113 هزار و 794 تومان داد و ستد می‌شود.

بازار گواهی سپرده سکه طلا

همچنین حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 20 سکه به ارزش 234 میلیون ریال رسید.

برچسب ها