عصر خودرو

معاون بانک مرکزی اعلام کرد:

افزایش نرخ دلار ناشی از سفته‌بازی است

کاهش بهای ارز در ماه‌های آتی

عصر بازار- مدیر اداره صادرات بانک مرکزی که تلفنی در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود درباره چشم انداز نرخ ارز در بازار گفت:ثبات به بازار ارز باز می‌گردد و در ماه‌های آتی شاهد نرخ‌های پائین تر ارز خواهیم بود.

افزایش نرخ دلار ناشی از سفته‌بازی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس ، صمد کریمی که به صورت تلفنی در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود در خصوص پیش بینی بانک مرکزی از چشم انداز نرخ ارز گفت: پیش‌بینی ما این است با توجه به اینکه تمام نیازهای واقعی ارز از طریق بانک‌ها و صرافی‌های مجاز تامین می‌شود و با توجه به ورود ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به بازار تا پایان سال، ثبات به بازار ارز باز می‌گردد و شاهد نرخ‌های کمتری در بازار خواهیم بود.

کریمی بدون اشاره به اینکه منظورش از نرخ‌های کمتر در چه دامنه‌ای است، افزود: عمده نوسانات نرخ ارز در حال حاضر ناشی از سفته بازی و آربیتراژ نرخ دلار است و اینها مدیریت خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که تا کنون بر اساس برآورد بانک مرکزی ارزش پول ملی به چه میزان کاهش یافته است، اظهار داشت: برای این کار باید نرخ پایانی دلار در سال 95 با نرخ پایانی سال 94 مقایسه و برآورد شود.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی اقدامات لازم را جهت ثبات نرخ ارز در بازار انجام خواهد داد و این اقدامات محدود کردن نرخ در گام نخست است و دوم توجه به عرضه و تقاضا است که نرخ را تعیین می‌کند.

کریمی در این برنامه تلویزیونی نرخ اعلامی در سنا ریت را برآیند نرخی دانست که از سوی صرافی‌ها در بازار اعلام می‌شود.

برچسب ها