عصر خودرو

در معاملات روز گذشته؛

رکورد حجم قراردادهای اختیار خرید سکه در بورس کالا شکسته شد

عصر بازار- در حالیکه معاملات قراردادهای اختیار خرید سکه طلا به تازگی در بورس کالای ایران راه اندازی شده است، اما این بازار مالی جدید با استقبال سرمایه گذاران روبه رو شده و روز گذشته نیز با انعقاد ۲هزار و ۲۸۹ قرارداد، رکورد این معاملات شکسته شد.

رکورد حجم قراردادهای اختیار خرید سکه در بورس کالا شکسته شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، معاملات قراردادهای اختیار خرید سکه طلا از 24 آذر ماه در بورس کالای ایران راه اندازی شد که کارشناسان و مسوولان بازار سرمایه با توجه به سابقه چندین ساله معاملات قراردادهای آتی سکه در این بورس، نوید استقبال سرمایه گذاران از بازار مالی جدید بورس کالا را می دادند.

از این رو در نخستین روز معاملات اختیار خرید سکه طلا که در سه نماد معاملاتی با قیمت های اعمال یک میلیون و 100، یک میلیون و 125 و یک میلیون و 150 هزار تومان برای سررسید دی ماه راه اندازی شد، 2هزار و 49 قرارداد منعقد شد تا مشخص شود، قرارداد اختیار سکه طلا برای سرمایه گذاران جذابیت بالایی دارد. همچنین از معاملات روز گذشته و با توجه به افزایش بهای سکه در بازار نقدی، یک نماد جدید با قیمت اعمال یک میلیون و 175 هزار تومان در قرارداد اختیار خرید سکه بازگشایی شد تا این معاملات با چهار نماد به کار خود ادامه دهد.

از این رو روز گذشته در مجموع 2هزار 289 قرارداد اختیار خرید سکه منعقد شد تا رکوردی تازه بر تابلوی معاملات بورس کالای ایران نقش ببندد. بر این اساس در نماد با قیمت اعمال یک میلیون و 100 هزار تومان،127 قرارداد با قیمت پایانی 635هزار و 627 ریال، در قیمت اعمال یک میلیون و 125 هزار تومان، 137 قرارداد با قیمت پایانی 369هزار و 733ریال، در قیمت اعمال یک میلیون و 150 هزار تومان، یک هزار و 904 قرارداد با قیمت پایانی 164هزار و 305 ریال و در نهایت در نماد تازه وارد با قیمت اعمال یک میلیون و 175 هزار تومان نیز 121 قرارداد با قیمت پایانی 54هزار و 574 ریال بسته شد.

بر اساس این گزارش، روند رو به رشد و استقبال معامله گران و سرمایه گذاران از قراردادهای اختیار خرید سکه در شرایطی است که به زودی قرارداد اختیار فروش سکه نیز در بورس کالا راه اندازی می شود که به این ترتیب سبد معاملات سکه طلا در این بورس با امکان انجام معاملات آتی سکه، گواهی سپرده سکه -که همان حکم معاملات نقدی سکه به صورت آنلاین در سامانه برخط سهام را دارد- و معاملات قرارداد اختیار سکه کامل شده است.

برچسب ها