عصر خودرو

با امضای قرارداد جدید حفاری؛

فعالیت اکتشاف نفت و گاز ایران در خلیج فارس آغاز شد

عصر بازار- با امضای اولین قرارداد حفاری، فعالیت‌های جدید اکتشاف نفت و گاز ایران در آب‌های خلیج فارس آغاز شد.

فعالیت اکتشاف نفت و گاز ایران در خلیج فارس آغاز شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، دور جدید فعالیت‌های اکتشاف نفت و گاز ایران در آب‌های خلیج فارس پس از چند سال توقف عملیاتی با امضای یک قرارداد جدید حفاری اکتشافی آغاز شد.

بر این اساس شرکت ملی نفت ایران قصد دارد در مدت زمان دو سال، چهار حلقه چاه در بلوک‌های اکتشافی در آب‌های خلیج فارس حفاری کند.

سیدصالح هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در تشریح جزئیات برنامه جدید اکتشافی ایران در خلیج فارس، گفت: در قرارداد حفاری که با شرکت حفاری شمال منعقد شد، سقف حفاری 4 حلقه چاه لحاظ شده که این تعداد چاه اکتشافی در مدت 2 سال و در آب‌های خلیج فارس حفر خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در گام اول حفر یک حلقه چاه در یکی از مناطق مشترک نفتی در آب‌های خلیج فارس مدنظر بوده و به تدریج اولویت‌های اکتشافی در این منطقه اعلام خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر خلیج فارس، به زودی فعالیت‌های جدید اکتشاف نفت و گاز کشور در آب‌های دریای عمان هم آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول از برنامه برای حفاری‌های اکتشافی در حوزه آب های دریای عمان خبر داد و افزود: در پایان برنامه ششم حفاری یک حلقه چاه اکتشافی در این حوزه پیش بینی شده که فصل جدیدی در فعالیت‌های اکتشافی شرکت ملی نفت ایران خواهد بود.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران همچنین تاکید کرد: اکتشاف نفت در خلیج فارس به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار شرکت نفت مطرح بوده و بر همین مبنا قرارداد 2 ساله اجاره دکل حفاری دریایی امضا شده است.

هندی درباره سیاست گذاری‌های اکتشافی شرکت ملی نفت هم توضیح داد: رویکرد جدید مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در کاهش فعالیت‌های تصدی گری و ارائه پروژه‌های اکتشافی به شرکت‌های پیمانکار است.

به گفته وی یکپارچه سازی فعالیت‌ها در حوزه عملیات ژئوفیزیک و حفاری و برون سپاری فعالیت‌هایی از این دست به پیمانکاران ذیصلاح از جمله سیاست‌های جدید در مدیریت اکتشاف به شمار می‌آید.

هندی با تاکید بر اینکه راهبرد مدیریت اکتشاف در راستای یکپارچه سازی خدمات حفاری است، افزود: در قرارداد حفاری اکتشافی در آب‌های خلیج فارس 15 نوع خدمات حفاری معرفی شده و به پیمانکار ابلاغ شده است.

وی همچنین در خصوص میانگین حفاری اکتشافی در قرارداد جدید حفاری اکتشافی ایران در خلیج فارس خاطرنشان کرد: میانگین حفاری حدود یک‌هزار و 350 متر خواهد بود که در نهایت به 2 هزار متر خواهد رسید.

برچسب ها