عصر خودرو

امروز رقم خورد؛

یک نماد جدید در "آپشن" راه اندازی شد

رونق معاملات آنلاین سکه در بورس کالا

عصر بازار- امروز در مجموع ۵۹ قطعه سکه بهار آزادی به ارزش ۶۸۱ میلیون ریال در قالب گواهی سپرده در بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت که نسبت به معاملات روز گذشته رشد ۱۸۰ درصدی را تجربه کرد.

یک نماد جدید در "آپشن" راه اندازی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، نگاهی به آمار معاملات امروز نشان می دهد که آخرین قیمت سکه در قالب گواهی سپرده، حدود یک میلیون و 159هزار تومان مورد معامله قرار گرفته است. همچنین در صف خرید پیشنهاد متقاضییان سکه یک میلیون و 156 هزار تومانی بوده و پیشنهاد فروش سکه به صورت آنلاین در بورس کالا نیز یک میلیون و 162 هزار تومان بوده است.

معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود شوند.

راه اندازی یک نماد معاملاتی جدید در قرارداد آپشن

همچنین طی هفته گذشته در جریان معاملات آپشن سکه در بورس کالای ایران در مجموع یک هزار و 684 قرارداد منعقد شد. نگاهی به جزییات این معاملات نشان می دهد که در قیمت اعمال یک میلیون 100 هزار تومان، 160 قرارداد، در قیمت اعمال یک میلیون و 125 هزار تومان، 55 قرارداد و در قیمت اعمال یک میلیون و 150 هزار تومان یک هزار و 469 قراردادمنعقد شده است.

گفتنی است، مطابق با ماده 10دستورالعمل اجرایی قرارداد اختیار معامله در شرکت بورس کالای ایران، از روز یکشنبه پنجم دی ماه نماد قرارداد اختیار خرید با قیمت اعمال یک میلیون و 175 هزار تومان و برای سررسید دی ماه راه اندازی شد.

وجه تضمین اولیه موقعیت باز فروش برای این نماد 90 هزار تومان و تاریخ پایان قرارداد 22 دی ماه 95 است؛ این در حالی است که وجه تضمین اولیه طی زمان ثابت نبوده و به صورت پویا تا زمان سررسید بر اساس بند 5 مشخصات قرارداد اختیار معامله خرید سکه بهار آزادی تعدیل می شود. قراردادهای اختیار معامله بدون حد نوسان قیمتی، با دوره گشایش به مدت 30 دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و با دوره عادی معاملاتی ادامه می یابد.

برچسب ها