عصر خودرو

روز گذشته در بورس کالا به ثبت رسید؛

رشد ۲۸۷درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز شنبه به رقم ۱۱ هزار و ۸۲۴ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به معاملات پنجشنبه گذشته رشد ۲۸۷ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۳ هزار و ۵۰ قرارداد رسیده بود.

رشد ۲۸۷درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بازار سکه آتی و نقدی طی روز گذشته با روند افزایشی قیمت رو به رو شد که کارشناسان عامل اصلی آن را افزایش بهای اونس طی معاملات روز جمعه و عبور ارزش دلار از مرز 4 هزار تومان عنوان کردند.

به این ترتیب طی معاملات این روز هر پنج سررسید بازار آتی با روند افزایشی رو به رو شد.

بر این اساس روز گذشته سکه تحویل دی ماه با افزایش 0/54درصدی به قیمت یک میلیون 153 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 167 هزار تومان معامله شد و 0/51 درصد رشد داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با افزایش قیمت 0/46 درصدی با نرخ یک میلیون و 182هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 200 هزار تومان معامله شد و رشد 0/53درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با افزایش 0/58 درصدی با قیمت یک میلیون و 217 هزار تومان معامله شد.

در بازار نقدی چه گذشت؟

روز شنبه همسو با رشد قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی با 9 هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 156 هزار تومان رسید. این رشد در شرایطی شکل گرفت که دیدگاه‌های دوگانه‌ای در بازار در ارتباط با حباب قیمت سکه وجود داشت. گروهی باور دارند ارزش ذاتی سکه بسیار کمتر از سطح قیمت بازاری آن است، این در حالی است که گروه دیگر معتقدند با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، سکه حبابی نخواهد داشت.

برخلاف روزهای کم نوسان یک ماه گذشته، روز شنبه سکه تحت‌تاثیر رشد بهای اونس تا قیمت یک میلیون و 156 هزار تومان بالا رفت. رقمی که 9 هزار تومان بالاتر از روز پنج‌شنبه بود. روز شنبه، سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را در کانال یک میلیون و 140 هزار تومان آغاز کرد، ولی هر چقدر قیمت دلار بالاتر رفت، فلز گرانبهای داخلی نیز تمایل بیشتری به رشد نشان داد و در نهایت به کانال یک میلیون و 160 هزار تومان نزدیک شد.

برچسب ها