عصر خودرو

رییس کمیسیون انرژی خبرداد:

اختصاص ۳ درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت به مناطق نفتخیز

عصر بازار- رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سهم استان‌های نفتخیز از درآمدهای نفتی از ۲ هزارم درصد آغاز شد تا به ۲ درصد رسید و با پیگیری‌های انجام‌گرفته و برگزاری جلساتی با وزیر نفت و سازمان برنامه‌ و بودجه قرار شد تا ۳ درصد از سهم صادرات نفت به استان‌های نفت‌خیز اختصاص داده شود.

اختصاص ۳ درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت به مناطق نفتخیز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، فریدون حسنوند اظهار کرد: در گذشته در محاسباتی که صورت می‌گرفت بخش اعظم سهم استان پرداخت نمی‌شد و نمایندگان مجلس با ارائه پیشنهادی مطرح کردند تا دو سوم از پولی که قرار است تعلق بگیرد را به مناطق محروم اختصاص ‌دهند و یک سوم آن را به مناطق نفت‌خیز بدهند.

وی افزود: علاوه بر 3 درصد در نظر گرفته‌شده از سهم صادرات نفت، 3 درصد از درآمدهای حاصل از پیمان‌هایی که در استان‌های نفت‌خیز منعقد می‌شود نیز برای مسائل اجتماعی آن استان‌ها هزینه می‌شود.

حسنوند تصریح کرد: این 3 درصد در نظر گرفته‌شده برای هزینه‌کرد در بخش اجتماعی استان‌های نفت‌خیز، تا حدی کمبودهای سال‌های گذشته را جبران خواهد کرد.

وی عنوان کرد: به دنبال بحث عمران مناطق نفت‌خیز نیز هستیم و در این زمینه سهمی برای استان پیش‌بینی شده تا با تعریف پروژه‌هایی مشکلات عمرانی موجود در مناطق نفت‌خیز حل شود.

حسنوند اظهار کرد: در بهمن ماه وزیر نفت به استان خوزستان سفر می‌کند و حضور وزیر، هم به عنوان وزیر معین و هم به منظور پیگیری مصوبات حضور قبلی خود در استان است.

وی بیان کرد: همچنین حضور وزیر جهت برنامه‌ریزی برای آینده با توجه به موضوع قراردادهای جدید نفتی است که عمدتاً حوزه فعالیت قراردادهای جدید نیز استان خوزستان خواهد بود.

حسنوند گفت: شیوه جدید اختصاص 3 درصد از سهم صادرات نفت به استان، به سود خوزستان است زیرا نحوه محاسبه نیز نسبت به گذشته تغییر پیدا می‌کند و قرار شده تا کمیسیون انرژی و کمیسیون بودجه به بررسی محاسبه قبلی بپردازند و با توجه به شرایط واقعی، تخصیص بودجه به استان‌ها را محاسبه کنند.

برچسب ها