عصر خودرو

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا:

تولید نفت ایران ۱۹ درصد افزایش یافت

عصر بازار- سازمان اطلاعات انرژی امریکا گزارش داد که تولید نفت ایران در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی با رشد قابل توجه تقریبا ۱۹ درصدی روبرو شده است.

تولید نفت ایران ۱۹ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سازمان اطلاعات انرژی آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، تولید نفت ایران از نخستین ماه سال جاری میلادی تا سپتامبر یعنی ظرف مدت 9 ماهه نخست سال 2016 میلادی با 18.8 درصد افزایش به 3 میلیون و 920 هزار بشکه در روز رسید. 

بر اساس این گزارش، تولید نفت ایران به همراه میعانات گازی در ماه سپتامبر به 4 میلیون و 170 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از رشد 870 هزار بشکه ای در روز برخوردار است. 

این نهاد رسمی آمریکایی در گزارش خود آورده که تولید نفت ایران در ماه سپتامبر، بیشترین رقم از دهه 1980 میلادی به بعد می‌باشد.

در همین حال، ایران حجم نفت خام و میعانات گازی خود را به طور جداگانه در ماه سپتامبر اعلام نکرد اما بر اساس گزارشات اوپک و سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت خام ایران در ماه سپتامبر در حدود 3 میلیون 650 هزار بشکه در روز بوده است. 

همچنین انتظار می رود صادرات نفت سنگین ایران با گرید جدید تا سه سال آینده به 700 هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند.

در گزارش سازمان اطلاعات انرژی آمریکا عنوان شده که ایران قصد دارد تولید نفت خود را ظرف مدت 2 تا 3 سال آینده به 5 میلیون بشکه در روز افزایش دهد یعنی حداقل بیش از یک میلیون و 300 هزار بشکه در روز نسبت به سال 2010 میلادی.

برچسب ها