عصر خودرو

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در اموربین الملل:

هشت فروند هواپیمای جدید تا پایان امسال تحویل ایران ایر می شود

عصر بازار- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در اموربین الملل و تامین مالی گفت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ( هما) تا پایان امسال هشت فروند هواپیمای جدید ایرباس و ATR تحویل می گیرد.

هشت فروند هواپیمای جدید تا پایان امسال تحویل ایران ایر می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، اصغر فخریه کاشان افزود: براساس قراردادی که با شرکت ایرباس امضا شد، این شرکت تا پایان امسال یک فروند هواپیمای 320 و دو فروند هواپیمای 330 دوربرد به ایران ایر تحویل می دهد.
وی با بیان این که قرار است نمایندگان کمپانی ATR چهارشنبه این هفته به تهران سفر کنند، گفت: دور نهایی مذاکرات ایران ایر با نمایندگان این شرکت این هفته آغاز می شود و انتظار داریم هفته آینده قرارداد ایران ایر با این سازنده هواپیما به امضا برسد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل یادآور شد: براساس مذاکرات قبلی با نمایندگان ATR خرید 20 فروند هواپیما از این شرکت قطعی شده است، اما ایران ایر می تواند 20 فروند هواپیمای دیگر از این شرکت زیر مجموعه ایرباس خریداری کند.
فخریه کاشان درباره تامین مالی خرید این هواپیماها یادآور شد: براساس قراردادی که امضا شده، ایران ایر 15 درصد منابع مالی این هواپیماها را تامین و 85 درصد دیگر منابع مالی از طریق فایناس خارجی تامین خواهد شد. با توجه به تمایل شرکت های خارجی مشکلی در تامین منابع مالی این قراردادها نداریم.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل و تامین مالی ارزش قرارداد ایران ایر با کمپانی ATR برای خرید20 فروند هواپیما را کمتر از 500 میلیون دلار و ایرباس را کمتر از 10 میلیارد دلار اعلام کرد.
وی درباره ارزش قرارداد ایران ایر با بوئینگ گفت: هرچند که شرکت بوئینگ اعلام کرده که ارزش قراردادش با ایران ایر 16 میلیارد و 600 میلیون دلار است، اما با توجه به نوع سفارش ما و امکانات انتخابی آن، ارزش قرارداد خرید 80 فروند هواپیمای بوئینگ حدود 50 درصد این مبلغ است.
با امضای قرارداد خرید 180 فروند هواپیما از شرکت های ایرباس و بوئینگ قراراست ایران ایر نخستین سری هواپیماهای خود را از ایرباس تا پایان امسال و از بوئینگ اوایل 2018 تحویل بگیرد.

برچسب ها