عصر خودرو

روسیه از قیمت مطلوب نفت پرده برداشت: ۵۵ دلار!

عصر بازار- رئیس جمهور روسیه می‌گوید که به تثبیت قیمت جهانی نفت در حد ٥٥ دلار در نیمه دوم ۲۰۱۷ میلادی امیدوار است.

روسیه از قیمت مطلوب نفت پرده برداشت: ۵۵ دلار!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

به گزارش  پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین اعلام کرد: ما بر این باوریم که در نیمه دوم سال آینده میلادی (2017) مازاد جهانی عرضه در بازار نفت از بین خواهد رفت و قیمت این کالا در حد ٥٥ دلار برای هر بشکه تثبیت خواهد شد.

به عقیده وی توافق مشترک کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش سطح تولید منجر به افزایش قیمت نفت می‌شود و به ازای هر 10 دلار افزایش قیمت این کالا، سالانه یک تریلیون و 750 میلیارد روبل معادل ٢٨ میلیارد و 600 میلیون دلار به درآمد بودجه روسیه افزوده خواهد شد.

پوتین تاکید کرد: روسیه همکاری کشورهای غیرعضو اوپک با اعضای این سازمان را یک اقدام سودمند دوجانبه می‌داند و این کشور آماده ادامه این همکاری است، این بدان معنا است که ما به تعهدات خود پایبندیم و به آن احترام می‌گذاریم.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: ما کاهش تدریجی تولید خواهیم داشت که می توان گفت تقریبا هیچ تأثیری بر مجموع حجم تولید روسیه نخواهد گذاشت و این برای ما به طور کامل پذیرفته شده است، در عین حال انتظار داریم که قیمت‌ها افزایش یابد که هم‌اکنون این اتفاق افتاده است.

پوتین گفت: روسیه عضو اوپک نیست، اما با کشورهای عضو این سازمان در تماس خواهد بود و تمام تلاش خود را برای رسیدن به تفاهم مشترک به‌کار خواهد بست.

اعضای اوپک 30 نوامبر (10 آذر ماه) در نشست وین با کاهش تولید به میزان یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز به منظور رساندن سقف تولید خود به ٣٢ میلیون و 500 هزار بشکه در روز برای مدت ٦ ماه از اول ژانویه 2017 توافق کردند.

کشورهای تولید کننده عمده غیرعضو این سازمان نیز در تاریخ 10 دسامبر (20 آذر ماه) متعهد به کاهش تولید تا میزان 558 هزار بشکه در روز برای همراهی با اوپک شدند و قرار شد که روسیه 300 هزار بشکه از این میزان را برعهده گیرد.

مجموع تولید نفت جهان با توافق وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک، یک میلیون و 760 تا یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد.

برچسب ها