عصر خودرو

مؤسسه کپیتال آکونومیکس پیش‌بینی کرد

یورو و ین آسیب‌پذیر‌ترین ارزها در سال ۲۰۱۷

عصر بازار- مؤسسه کپیتال آکونومیکس پیش بینی کرد: ین و یورو در سال ۲۰۱۷ نسبت به دیگر ارزهای بین‌المللی آسیب‌پذیری بیشتری را نسبت به دلار تجربه کنند.

یورو و ین آسیب‌پذیر‌ترین ارزها در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مؤسسه مشاوره‌ای کپتیال آکونومیکس اعلام کرد: انتظار می‌رود در سال 2017 ارزش دلار در برابر یورو و ین بیش از دیگر ارزهای بین‌المللی افزایش می‌یابد.

این مسئله به دلیل سیاست‌های بانک‌های مرکزی ژاپن و اروپا است که به کاهش ارزش این دو ارز بین‌المللی در بازار جهانی منجر شده و خواهد شد.

هر دو بانک مرکزی ژاپن و اتحادیه اروپا هم‌اکنون سیاست چاپ پول و تسهیل‌ سیاست‌های پولی را با هدف بهبود رشد اقتصادی در پیش گرفته‌اند که از سوی دیگر این مسئله به کاهش ارزش یورو و ین در بازار جهانی منجر شده است. در مقابل بانک مرکزی آمریکا سیاست چاپ پول را متوقف کرده و سیاست افزایش نرخ بهره را در پیش گرفته است که همین مسئله به تقویت ارزش دلار در بازار جهانی منجر شده است.

بالا بردن نرخ بهره به جذب بیشتر سرمایه از سرمایه‌داران خارجی منجر می‌شود چرا که امکان بازدهی سرمایه‌ بیشتری را برای آنها فراهم می‌کند.

هم‌اکنون اعضای کمیته سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا انتظار دارند طی سال 2017 سه مرتبه و به صورت پله‌ای هر بار 0.25 درصد نرخ بهره در این کشور افزایش یابد. اما مؤسسه کپیتال آکونومیکس معتقد است بانک مرکزی آمریکا چاره‌ای جز افزایش نرخ بهره با سرعت بیشتر ندارد.

بنابه گفته جان هیگینز کارشناس ارشد مؤسسه کاپیتال آکونومیکس پیش‌بینی می‌شود نرخ سود بانکی بسیار فراتر از انتظار در سال 2017 افزایش یابد.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود سیاست کنونی بانک مرکزی آمریکا تا سال 2018 به همین منوال پیش رود و از سوی دیگر بانک‌های مرکزی اتحادیه اروپا و ژاپن به سیاست تسهیل پولی طی سال‌های آینده ادامه دهند.

پیش‌تر مؤسسه کاپیتال آکونومیکس پیش‌بینی کرده بود ارزش یورو در پایان سال 2017 به یک دلار و ارزش ین به 120 ین در برابر یک دلار کاهش یابد.

پیش‌بینی قبلی برمبنای ادامه سیاست‌های کنونی از سوی بانک‌های مرکزی آمریکا، اتحادیه اروپا و ژاپن بوده است اما در شرایط کنونی این مؤسسه با توجه به پیش‌بینی خود نسبت به تشدید سیاست پولی خود و افزایش بیش از انتظار نرخ بهره دلار در این کشور کاپیتال آکونومیکس پیش‌بینی کرده است در پایان سال 2107 ارزش یورو به 0.95 دلار و ارزش ین به 130 ین در برابر یک دلار کاهش یابد.

برچسب ها