عصر خودرو

خیز بلند کویت برای تقویت صنعت پتروشیمی

عصر بازار- وزارت نفت کویت از برنامه ریزی خود برای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید فرآورده های پتروشیمی این کشور و سرمایه گذاری کلان در این بخش خبر داد .

خیز بلند کویت برای تقویت صنعت پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد الفرهود مدیر شرکت صنایع پتروشیمی کویت روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران، برنامه ریزی های دولت کویت برای تقویت صنایع پتروشیمی را گسترده و بلند مدت عنوان کرد و افزود: حجم تولید فرآورده های پتروشیمی کویت هم اکنون 8 میلیون تن در سال است که این مقدار بر اساس هدف گذاری انجام شده به 16 میلیون تن در سال خواهد رسید .
دولت کویت با وجود تلاش برای افزایش درآمدهای غیر نفتی، بر ادامه فعالیت در حوزه نفت و گاز و جذب سرمایه های خارجی در این زمینه تاکید کرده است.
این کشور در نظر دارد با توسعه سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز، موقعیت خود را میان سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در این بخش حفظ کند.
در همین راستان و بر اساس گزارش رسانه های کویت، 'جمال جعفر' مدیر 'شرکت ملی نفت کویت' در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه ظرفیت این کشور در زمینه استخراج نفت اکنون به مرز سه میلیون و یکصد هزار بشکه رسیده، گفت: کویت تلاش می کند با توسعه صنعت نفت، حجم تولید خود را تا سال 2020 به چهار میلیون بشکه در روز برساند.
بر اساس آمار ارایه شده از سوی وزارت نفت کویت، سرمایه گذاری در بخش صنایع نفت و گاز و انرژی این کشور در اولویت برنامه های دولت قرار دارد.
دولت کویت در نظر دارد در سالهای آینده بیش از 115 میلیارد دلار در صنعت نفت خود سرمایه گذاری کند .
با توجه به این که کویت در پی اعمال راهبردی سه گانه افزایش تولید نفت، توسعه پالایشگاه ها و به جریان انداختن طرح 'سوخت های پاک' (Clean Fuels Peojects) است، شرکت ملی نفت این کشور در نظر دارد تا سال ٢۰٢٢ میلادی، سرمایه گذاری گسترده ای در صنعت نفت انجام دهد.
از سویی دیگر وزارت تجارت و صنایع کویت با طرح پیشنهادی شرکت دولتی 'نفت کویت' (KPC) مبنی بر ایجاد یک شرکت زیرمجموعه برای توسعه و اجرای طرح های مجموعه های پالایشگاهی و پتروشیمی یکپارچه، موافقت کرده است.
شرکت جدید موسوم به 'صنایع پتروشیمی متمرکز کویت' (Integrated Petrochemical Industries) که برای شروع به کار خود سرمایه ای حدود شش میلیارد دلار در اختیار خواهد داشت، قرار است تعداد زیادی طرح را در حوزه صنایع پایین دستی اجرایی کند. از جمله می توان به احداث مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی یکپارچه 'الزور' (Al-Zour) با ظرفیت 615 هزار بشکه در روز و یک ترمینال جدید واردات 'ال ان جی' (LNG) اشاره کرد.

برچسب ها