عصر خودرو

تقابل پایاپای عرضه و تقاضا در معاملات

عصر بازار- به نظر می رسد ادامه دو عامل رکود در اقتصاد داخلی و ضعف در اقتصاد جهانی موجب شده است بازار سهام یکی از رکودی ترین دوران فعالیت خود را سپری کند که نشانه های آن را در افت محسوس حجم و ارزش معاملات می توان مشاهده کرد.

تقابل پایاپای عرضه و تقاضا در معاملات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از اقتصاد نیوز، شاخص کل بورس امروز نیز هم چنان در تقابل پایاپای عرضه و تقاضا حرکت کرد واگر چه ابتدای معاملات با رشد مواجه شد اما در ادامه به مدار نزولی بازگشت و با 9.78 واحد کاهش به کار خود در اولین روز هفته پایان داد.

    در بازار روز شنبه، به این ترتیب رقم 62 هزار و 254 واحدی در کارنامه بورس تهران به ثبت رسید تا کمترین رقم شاخص از ابتدای سال تا کنون برای بورس تهران رقم بخورد.

    به نظر می رسد ادامه دو عامل رکود در اقتصاد داخلی و ضعف در اقتصاد جهانی موجب شده است بازار سهام یکی از رکودی ترین دوران فعالیت خود را سپری کند که نشانه های آن را در افت محسوس حجم و ارزش معاملات می توان مشاهده کرد.

    از طرفی نزدیک تر شدن به گزارش های شش ماهه شرکت ها که بنا به پیش بینی کارشناسان در ادامه گزارش های سه ماه گزارش ضعیفی خواهند بود موجب شده سهامداران در این بازه زمانی دست به عرضه سهام زده و زمینه افت شاخص را فراهم کنند.

    در بازار امروز «اخابر» بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را داشت در مقابل معاملات در دو نماد «شبندر» و «رمپنا» تاثیر مثبت اخابر را خنثی کرد و بازار را در مسیر ریزش حرکت داد.

    در بازار چه گذشت؟
    بررسی‌های اقتصادنیوز نشان می‌دهد؛ در جریان معاملات امروز بورس «قشهد» که روز چهار شنبه پس از برگزاری مجامع عمومی سالیانه خود به بازار برگشته بود، حداکثر رشد قیمتی را تجربه کرد.از سوی دیگر بیشترین کاهش قیمت برای «قلرست»، «قنیشا» و «قثابت» رقم خورد که می توان در این معاملات رد پای سفته بازی را مشاهد کرد چرا که در یک ماه اخیر اکثر نمادهای گروه قندی بر مدار رشد قیمتی حرکت کرده بودند.

    بیشترین حجم و ارزش معاملات روز گذشته برای دو نماد «وبصادر» و «خپارس» رقم خورد که در پی معاملات مثبت در اکثر شرکت های خودرویی و بانکی شاخص این دو گروه نیز سبز پوش شدند.

    فرابورس در خلاف جهت بورس
    آیفکس روز شنبه در مقابل افت شاخص کل بورس تهران با رشد3.7 واحدی مواجه شد که به دلیل معاملات مثبت در نماد مارون صورت گرفت.امروز180 میلیون سهم به ارزش بیش از 881 میلیارد ریال در 12 هزار و 751 نوبت معاملاتی داد و ستد شدند.

    در نهایت به سبزپوشی شاخص کل فرابورس منجر شد.در معاملات امروز این بازار نماد تازه وارد «ثپردیس» بیشترین رشد قیمت و در مقابل نیز «قچار» نیز بیشترین افت قیمتی را ثبت کرد.

    جدول معاملات امروز بازارسهام (28 شهریور)

    برچسب ها