عصر خودرو

آناتولی:

دبیر کل سازمان کشورهای عربی صادر کننده نفت دوباره در این سمت ابقاء شد

عصر بازار- طی برگزاری نشست سالانه سازمان کشورهای عربی صادر کننده نفت در قاهره، عباس النقی مجددا به سمت دبیر کل این سازمان انتخاب شد.

دبیر کل سازمان کشورهای عربی صادر کننده نفت دوباره در این سمت ابقاء شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، نشست سالانه سازمان کشورهای عربی صادر کننده نفت در قاهره، پایتخت مصر برگزار شد و در حالی که وزرای نفت و انرژی کشورهای امارات متحده عربی، عربستان سعودی و قطر در این نشست حضور نداشتند؛ عباس النقی، دبیرکل کویتی سازمان کشورهای عربی صادر کننده نفت، در سمت خود ابقا شد.

با انتخاب دبیرکل جدید، مصطفى صنع الله معاون وزیر نفت و رئیس سازمان ملی نفت لیبی به انتخاب نشدن عبدالرحمن بن بزه، وزیر سابق نفت این کشور که نامزد لیبی برای انتخابات دبیرکل سازمان کشورهای عربی صادر کننده نفت بود، واکنش نشان داده و نشست مذکور را ترک کرد.

عصام المرزوقی، وزیر نفت کویت که ریاست این نشست را بر عهده داشت، طی سخنانی؛ افزایش ذخایر نفت، مازاد عرضه جهانی نفت، کاهش تقاضا و تولید نفت شیل را به عنوان چهار عامل منفی تاثیر گذار بر قیمت نفت بر شمرد و گفت: این چهار عامل موجب تصمیم گیری مبنی بر کاهش 1.2 میلیون بشکه نفت و تثبیت سطح تولید روزانه این سازمان در سطح 32.5 میلیون بشکه شده است.

وی افزود: مشکلات پیش روی تولید نفت؛ اهمیت تقویت ثبات، هماهنگی، همکاری و تلاش به منظور حفظ منافع اعضای سازمان را ضروری می کند.

برچسب ها