عصر خودرو

قیمت نفت خام آمریکا بیش از ٢ دلار کاهش یافت

عصر بازار- قیمت نفت خام آمریکا و برنت در آخرین روز کاری معاملات آتی بازارهای جهانی نفت خام به ترتیب با حدود پنج درصد و سه درصد افت روبرو شد.

قیمت نفت خام آمریکا بیش از ٢ دلار کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از رویترز از نیویورک، قیمتهای جهانی نفت خام در پایان معاملات آتی دیروز (جمعه، ٢٧ شهریورماه) با کاهش همراه شد، به طوری که قیمت نفت خام آمریکا پس از این که ارزان فروشی سهام در بازار در وال استریت از تاثیر مثبت کاهش شمار دکلهای حفاری ایالات متحده برای سومین هفته پیاپی کاست، حدود پنج درصد کاهش یافت.

    تقویت ارزش دلار، ترسها از کند تر نشدن روند رشد تولید سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و کاهش تنشهای سیاسی در منطقه خاورمیانه با وقت گرفتن مذاکرات روسیه و آمریکا بر سر حل بحران سوریه نیز قیمتهای جهانی نفت خام را تحت فشار گذاشت.

    قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات آتی دیروز بازار بورس نیویورک (نایمکس) با دو دلار و ٢٢ سنت افت (٤,٨ درصد)، ٤٤ دلار و ٦٨ سنت برای هر بشکه معامله شد.

    قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در پایان معاملات آتی دیروز بازار بورس آی سی یی لندن با یک دلار و ٦١ سنت افت (٣,٣ درصد)، ٤٧ دلار و ٤٧ سنت برای هر بشکه داد و ستد شد.

    شرکت آمریکایی بیکر هیوز در گزارش هفتگی منظم خود که هر جمعه منتشر می شود، اعلام کرد: از تعداد دکلهای نفتی فعال آمریکا در هفته گذشته هشت دستگاه دکل کاسته شده است، این سومین کاهش پیاپی برای تعداد دکلهای حفاری آمریکا به شمار می رود.

    قیمت نفت خام آمریکا پیش از انتشار گزارش بیکر هیوز حدود سه درصد کاهش یافته بود، اما پس از منتشر شدن این گزارش قیمت این شاخص با افت بیشتری روبرو شد.

    دیوید تامپسون از موسسه پاورهاس، یک کارگزار بازار کالا با تمرکز روی بازارهای انرژی در واشینگتن، در این باره گفت: تولید نفت آمریکا با فناوری جدید با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است و کاهش شمار دکلهای نفتی دیگر مانند گذشته زیاد نشانی از افت تولید ندارد.

    پس از اظهار نظر مقام کویتی درباره این که متعادل شدن بازار نفت زمانبر خواهد بود، قیمت نفت در آغاز معاملات با افت روبرو شد و این بدان معناست که اعضای اوپک همچنان خواهان ادامه راهبرد حفظ سهم خود در بازارهای جهانی نفت خام هستند.

    منابع دیگر اوپک اعلام کردند که انتظار نمی رود قیمتهای جهانی نفت خام سالانه با بیش از پنج دلار رشد همراه باشد وپیش بینی می شود قیمت نفت تا سال ٢۰٢۰ به سطوح ٨۰ دلار برای هر بشکه باز می گردد.

    برچسب ها