عصر خودرو

در راستای تنوع بخشی به بازار صادرات حامل‌های انرژی

میزان تولید «ال پی جی» در ترکمنستان به ۱۳۰ هزار تن رسید

عصر بازار- ترکمنستان در راستای تنوع بخشی به بازار بین‌المللی صادرات حامل‌های انرژی بتازگی میزان تولید گاز مایع خود را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است.

میزان تولید «ال پی جی» در ترکمنستان به ۱۳۰ هزار تن رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس ، شرکت ملی گاز «ترکمن گاز» ضمن تائید این مطلب تصریح کرد که در سال جاری میلادی (2016) در ترکمنستان بیش از 130 هزار تن «ال پی جی» (گاز مایع) تولید شده‌است.

براساس این گزارش، گاز مایع تولیدی در ترکمنستان 130 هزار تن بوده که این میزان تنها از مناطق شرق این کشور و از گازها و میعانات گازی میدان «بالگوئیی»، «نائیپ»،«کرپیچلی» «بور دشیک» و «گازلی تپه» استخراج می‌گردد.

ترکمنستان همچنین برای توسعه و رونق صنعت تولید و انتقال گاز مایع و صادرات آن، طرحهای زیربنای را نیز اجرا کرده و چند طرح را نیز در دست اجرا دارد که در این زمینه احداث چندین ترمینال گاز مایع در نزدیکی مرزهای این کشور با ایران و افغانستان و نیز اسکله و ترمینال گاز مایعی دریای در بندر گیانلی در ساحلی ترکمنی دریای خزر گواه بر گفته های فوق می‌باشد.

با توجه به اینکه بخش عمده از مناطق مسکونی و صنعتی ترکمنستان با گاز طبیعی تامین هستند، قسمت عمده گاز مایع تولید این کشور به کشورهای همچون ، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، گرجستان و ایران صادر می‌گردد.

افزایش میزان تولید گاز مایع در ترکمنستان در حالی است که دولت ترکمنستان با همکاری متخصصان ژاپنی قصد دارد 10 مجتمع مدرن و مجهز پتروشیمی در سراسر این کشور آسیایی مرکزی اجرا کند.

در جریان دیدار سال گذشته «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن از ترکمنستان دو طرف توافق‌هایی در زمینه انرژی و دیگر زمینه‌ها به ارزش 18 میلیارد دلار امضاء کردند.

برچسب ها