عصر خودرو

تاکید دولت اندونزی بر توسعه همکاری‎های نفتی تهران- جاکارتا

عصر بازار- رئیس جمهوری اندونزی در نشست هیئت دولت این کشور ابراز امیدواری کرد که اندونزی به زودی با مشارکت همتایان ایرانی در توسعه میدان‎های نفتی آب تیمور و منصوری ایران حضور یابد.

تاکید دولت اندونزی بر توسعه همکاری‎های نفتی تهران- جاکارتا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، هیئت دولت اندونزی در نشستی به ریاست جوکو ویدودو، رئیس‌جمهوری این کشور نتایج سفر هیئت اندونزیایی به ایران و هند را بررسی کرد.

بر اساس این گزارش، دولت اندونزی خواهان مشارکت در توسعه میدان‎های نفتی آب تیمور و منصوری ایران چشم دوخته است.

رئیس جمهوری اندونزی گفت: امیدوارم که اندونزی به زودی با مشارکت همتایان ایرانی در توسعه دو میدان نفتی حضور یابد.

میدان نفتی آب تیمور در استان خوزستان و در فاصله ٢٥ کیلومتری غرب اهواز، میان میدان نفتی منصوری و میدان نفتی اهواز قرار دارد.

میدان نفتی منصوری نیز در استان خوزستان و در فاصله 60 کیلومتری از جنوب شرقی اهواز است. این میدان از شمال غربی در همسایگی میدان نفتی اهواز، از غرب با میدان آب تیمور و از شمال شرقی در مجاورت میدان نفتی شادگان قرار دارد.

رئیس جمهوری اندونزی گفت: علاوه بر بخش نفت، دو کشور اندونزی و ایران می‌توانند در توسعه نیروگاه‌ها و واردات گاز مایع (LPG) از ایران همکاری کنند.

وی افزود: در طول سفر، اندونزی و ایران برای ساخت یک پالایشگاه نفت در اندونزی با هزینه پنج میلیارد دلاری و با ظرفیت پردازش 300 هزار بشکه نفت خام در روز به توافق رسیدند.

در نشست کابینه اندونزی همچنین توافقات اندونزی و هند در بخش زغال‌سنگ، روغن پالم و توسعه صنعت تولید مواد اولیه دارویی بررسی شد.

برچسب ها