عصر خودرو

در هفت ماه نخست امسال رقم خورد

صادرات ۴۵ میلیون تن محصول پتروشیمی و مواد صنعتی به بازارهای جهانی

عصر بازار- معاون طرح و برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت از صادرات ٤٥ میلیون تن محصول پتروشیمی و مواد صنعتی به ارزش ١٨ میلیادر دلار به بازارهای جهانی خبرداد.

صادرات ۴۵ میلیون تن محصول پتروشیمی و مواد صنعتی به بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، حسین ابویی مهریزی در حاشیه بازدید از متانول کاوه در دیر استان بوشهر اعلام کرد: در هفت ماه نخست امسال ٢٨,٤ میلیون تن محصول پتروشیمی با افزایش یک درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال تولید شده است.

وی افزود: در هفت ماه نخست امسال ٤٥ میلیون تن به ارزش ١٨ میلیارد دلار مواد صنعتی و پتروشیمی به خارج از کشور صادر شده که از نظر ارزشی ٧,٣ درصد و از نظر وزنی ٣٧.٣ درصد افزایش داشته است.

معاون طرح و برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در این مدت به بخش صنعت و معدن ٧٨ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صورت استمهال و پول جدید داده شده و به دلیل این‌که این بخش پیشتاز در اقتصاد، اشتغال‌زایی و تولید ارزش افزوده و بخش مولد کشور است، پیگیر هستیم نظام بانکی سهم بیشتری به این بخش اختصاص بدهد.

ابویی مهریزی گفت: سال گذشته 120 هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن در قالب استمهال و پول جدید تسهیلات پرداخت شد.

وی در باره طرح‌های نیمه تمام در بخش صنعت، معدن و تجارت افزود: دغدغه دولت تکمیل طرح‌های نیمه تمام و بلوکه شده در راستای رونق و اشتغال‌زایی است که امسال پنج هزار و 400 واحد تولیدی با پیشرفت 60 درصد به بالا از تعهدها برای بهره‌برداری است که در ٩ ماه نخست سه هزار و ٨٦٨ واحد با سرمایه‌گذاری ١٧ هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ٥٥ هزار نفر با انجام ٩٥ درصد از تعهد خود در بخش صنعت معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.

معاون طرح و برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در دولت تدبیر و امید ١٧هزار و 200 واحد طرح‌های ایجابی و توسعه‌ای با حجم سرمایه‌گذاری ٥٩ هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ٢٦٧ هزار نفر به بهره‌برداری رسیده است.

ابویی مهریزی گفت: سیاست کلی این است که از فکر، سرمایه، مدیریت و توان ایرانی با تعامل با دنیا استفاده شود و میزان ارزش افزوده در کشور بالا ببریم.

شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر واقع است.

برچسب ها