عصر خودرو

رویترز گزارش داد؛

ارزش دلار به بیشترین رقم در ۱۴ سال اخیر رسید

نفت، کمتر از ۵۵ دلار

عصر بازار- در بازار معاملات جهانی امروز(جمعه)، ارزش دلار آمریکا به بیشترین رقم در ۱۴ سال اخیر رسید و بهای نفت هم، نرخ کمتر از ۵۵ دلار در هر بشکه را تجربه کرد.

ارزش دلار به بیشترین رقم در ۱۴ سال اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، در بازار معاملات جهانی روز جمعه و در آستانه کریسمس، ارزش دلار با بیش از نیم‌دهم درصد رشد روبرو شد؛  این در حالی است که ارزش دلار آمریکا در مقابل دیگر ارزهای اصلی جهان، از ماه نوامبر به بعد بیش از 7 درصد افزایش پیدا کرده است. 

    همچنین به گفته تحلیل‌گران اقتصادی، شاخص ارزش دلار در مقابل سایر ارزها تقریبا به بیشترین رقم در 14 سال اخیر رسیده و پیش‌بینی می‌شود با آغاز سال جدید میلادی، این روند افزایشی دلار ادامه پیدا کند؛ البته یورو هم در بازارهای جهانی ارز با کمی افزایش روبرو شد و بخشی از سقوط ارزش قابل توجه خود را که در اوایل هفته رقم خورده بود، را جبران کرد؛ این در حالی است که این افزایش، بیشترین میزان در تقریبا 14 سال اخیر بوده است. 

    بر اساس این گزارش، قیمت جهانی نفت هم در بازار معاملات روز جمعه با کاهش روبرو شد و افزایش بهای خود که در روزهای اخیر، کلید خورده بود را از دست داد. 

    در همین حال، قیمت نفت برنت با 19 سنت کاهش به 54 دلار و 86 سنت در هر بشکه رسید؛ ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت هم، با 28 سنت روند نزولی در برابر 52 دلار و 67 سنت به ازای هر بشکه، معامله شد.

    برچسب ها