عصر خودرو

مجوز اوفک برای اعزام کارشناسان تجهیزات پزشکی آمریکایی به ایران

عصر بازار- خزانه داری آمریکا محدودیت های صادرات کالاها و تجهیزات پزشکی و کشاورزی به ایران را کاهش داد و اجازه اعزام کارشناسان آمریکایی برای آموزش نحوه استفاده از تجهیزات پزشکی به همتایان ایرانی شان را صادر کرد.

مجوز اوفک برای اعزام کارشناسان تجهیزات پزشکی آمریکایی به ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، دولت باراک اوباما در آخرین تلاش خود برای تسهیل اجرای برجام قبل از روی کار آمدن دونالد ترامپ، اجازه اعزام کارشناسان آمریکایی برای آموزش نحوه استفاده از تجهیزات پزشکی به همتایان ایرانی شان را صادر کرد.

اداره کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا (اوفک) روز پنجشنبه با صدور دستورالعمل هایی جدید، فروش دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای کشاورزی به ایران را آسانتر کرد. اوفک در این دستورالعمل جدید به شرکت های مرتبط اجازه داده که کارشناسان آمریکایی را برای آموزش نحوه کار و نگهداری از تجهیزات پزشکی به ایران اعزام کنند.

در این دستورالعمل آمده است: «اوفک... مجوزهای عمومی فعلی را گسترش می دهد تا ارائه خدمات آموزشی بابت استفاده ایمن و موثر یا به کار گیری محصولات کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی را مجاز سازد.»

به گفته تایلر کولیس، عضو شورای ملی ایرانی آمریکایی دولت آمریکا «یک تابو را شکسته است.... این گام رو به جلوی مهمی است.»

دستورالعمل جدید اوفک شامل اعطای مجوزهای جدید یا توسعه مجوزهای قبلی برای آموزش، تعویض قطعه، نرم افزارها و خدمات مورد نیاز برای نگهداری تجهیزات پزشکی است.

در این دستورالعمل آمده است: «اداره کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا مقررات مربوط به معاملات و تحریم های ایران را اصلاح می کند... تا محدوده تجهیزات پزشکی و کالاهای کشاورزی مجاز به صادرات یا صادرات مجدد به ایران را گسترش دهد.»

در این دستورالعمل همچنین در مورد مفهوم دو اصطلاح «کالاهای دارای منشا ایرانی» و «کالاهای با  منشا ایران» توضیحاتی ارائه شده است.

برچسب ها