عصر خودرو

کردها هم تولید نفت خود را کاهش می‌دهند

عصر بازار- وزیر نفت عراق گفته که اکثر شرکت های کشورش برای کاهش تولید نفت همکاری خواهند کرد.

کردها هم تولید نفت خود را کاهش می‌دهند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، عراق اعلام کرده که شرکت های نفتی که در منطقه کردنشین این کشور فعالند هم توافق کردند که تولید خود را کاهش دهند.

به گفته وزیر نفت عراق، جبار العبی، عراق به طور جدی به تعهدی که در 30 نوامبر بین اعضای اوپک داده شده پایبند است. مناطق خودمختار کردنشین جزوی از عراق محسوب می شود،با این حال آنها هم به این توافق متعهد خواهند بود.

دولت کردستان که حدود 12 درصد از تولیدنفت عراق را تامین می کند، در 5 دسامبر گفته بود که فکر نمی کرد این توافق صورت بگیرد و اوپکی ها برای کاهش تولید موافقت کنند.

اعضای اوپک در 30 توامبر توافقی برای کاهش تولید روزانه نفت به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز داشتند و پس از آن در 10 دسامبر ‍‍11 کشور غیر اوپکی مانند روسیه و قراقستان نیز به این توافق اضافه شدند.

عراق که دومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس از عربستان سعودی است، 210 هزار بشکه یا 4.5 درصد از کل تولید خود را موظف دانسته که از تولید خود کم کند. این کشور درمرحله نخست به دلیل جنگ های داخلی در عراق و تحریم های بین المللی  که در گذشته با آن مواجه بود،خواستار استثنا شدن از این توافق بود.

به گفته وزیر نفت این کشور، عراق در حال مذاکره است تا  نفت خود را به مصر صادر کند.

برچسب ها