عصر خودرو

در حاشیه سفر روحانی به ایروان؛

ایران و ارمنستان موافقت‌نامه جدید برقی امضاء کردند

عصر بازار- موافقت‌نامه «کدینگ شبکه‌های برق» ایران و ارمنستان در حاشیه سفر رئیس‌جمهوری به ایروان، بین مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق و یک شرکت ارمنی امضا شد.

ایران و ارمنستان موافقت‌نامه جدید برقی امضاء کردند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نیرو، در حاشیه سفر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور اسلامی ایران و حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو به ارمنستان، موافقت‌نامه «کدینگ شبکه‌های برق» دو کشور، بین یک شرکت ارمنی و مدیریت شبکه برق ایران امضا شد.

بر این اساس، در همایش تجاری دو کشور ایران و ارمنستان فضاهای موجود تجاری و سرمایه‌گذاری دو کشور برای توسعه روابط تشریح شد.

همچنین در حاشیه این همایش همایون حائری، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران تاکید کرد: امیدواریم با پشتوانه و همکاری جدی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان، بتوان هر چه زودتر احداث راه‌های ارتباطی کریدور شمال - جنوب و راه‌آهن خلیج فارس- دریای سیاه را در دستور کار دو کشور قرار داد.

در همین حال، حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو اخیرا در حاشیه برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان و دیدار با «آشوت مانوکیان»، وزیر زیرساخت، انرژی و منابع طبیعی ارمنستان با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات اقتصادی ایران و ارمنستان اعلام کرده است: به زودی ظرفیت مبادلات برق بین دو کشور از 300 مگاوات فعلی به 1200 مگاوات افزایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر میزان مبادلات تجاری میان ایران و ارمنستان حدود 4 میلیارد دلار است که پیش‌بینی شده این رقم در سال‌های آتی به سالانه 6 میلیارد دلار افزایش یابد.

برچسب ها