عصر خودرو

رویترز خبر داد

ارزش قرارداد ایرباس ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار

عصر بازار- شرکت ایرباس با انتشار بیانیه ای امضای قرارداد فروش ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری به ایران را تایید کرد. این قرارداد شامل ۴۶ فرود هواپیمای ای ۳۲۰، ۳۸ فروند ای ۳۳۰ و ۱۶ فروند ای ۳۵۰ ایکس دبلیو بی است.

ارزش قرارداد ایرباس ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، فابریس بریگیر، رئیس و مدیر اجرایی شرکت ایرباس در بیانیه ای اعلام کرد: «این قرارداد مهمی بود نه فقط به این دلیل که راه را برای نوسازی ناوگان هوایی ایران ایر هموار می سازد.»

ایرباس اضافه کرده که قرارداد با ایران مبتنی بر قراردادهای صادراتی است که اداره کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا در ماه های سپتامبر و نوامبر 2016 صادر کرده است.

تقریبا نیمی از هواپیماهای خریداری شده مناسب برای طی مسیرهای کوتاه و متوسط هستند که تحویل آنها از اوایل سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.

بر اساس  قیمت های اعلامی شرکت ایرباس، ارزش چنین قراردادی 18 تا 20 میلیارد دلار خواهد بود، اما با توجه به اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل ایران با کاهش تقاضا برای هواپیما از سوی سایر شرکت ها همزمان شده است، انتظار می رود ایران تخفیف قابل توجهی را دریافت کرده باشد. مدیرعامل ایران ایر گفته که ارزش این قرارداد بیش از 10 میلیارد دلار نیست.

انتظار می رود در هفته های آینده ایران قراردادی را نیز برای خرید هواپیماهای توربوپراپ از شرکت ای تی آر امضا کند که نیمی از آن متعلق به شرکت ایرباس است.

برچسب ها