عصر خودرو

معاملات «شگامرن» در تابلوی رشد بازار شرکت‌های کوچک و متوسط رقم می‌خورد؛

برنامه عرضه اولیه نخستین SME در فرابورس ایران

عصر بازار- یکشنبه پنج دی ماه نخستین شرکت SME در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط عرضه اولیه می‌شود تا به طور رسمی معاملات سهام در این بازار متمایز که معامله‌گران آن نیز شرایط ویژه‌ای دارند آغاز شود.

برنامه عرضه اولیه نخستین SME در فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، شرکت مجتمع پتروصنعت گامرون به عنوان یکی از نخستین شرکت‌های پذیرش شده در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس دارای 60 میلیارد ریال سرمایه و 60 میلیون سهم است که 10 درصد از این تعداد سهام یکشنبه پنج دی ماه در تابلوی رشد بازار SMEعرضه اولیه می‌شود.

در این میان نکته مهم در خصوص نحوه معاملات در این بازار و تفاوت آن با سایر بازارهای سهام در بورس تهران و فرابورس ایران این است که سهامداران حقیقی امکان خرید سهم در عرضه اولیه را ندارند.

در واقع بر اساس دستورالعمل موجود خرید سهام در بازار SME توسط تمامی اشخاص حقوقی و سرمایه‌گذاران نهادی امکان پذیر است و سرمایه‌گذاران نهادی شامل بانک‌ها و بیمه‌ها، هلدینگ‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های بازنشستگی، شرکت‌های تامین سرمایه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار هستند.

همچنین هر شخص حقیقی یا حقوقی که بیش از 5 درصد یا بیش از 5 میلیارد ریال از ارزش اسمی اوراق بهادار در دست انتشار ناشر را خریداری کند در زمره سرمایه‌گذاران نهادی قرار می‌گیرد. در این میان شرکت‌های دولتی و اعضای هیات‌مدیره و مدیران ناشر یا اشخاصی که کارکرد مشابه دارند نیز جزو سرمایه‌گذاران نهادی محسوب می‌شوند و امکان خرید سهام در این بازار را دارند.

برچسب ها