عصر خودرو

معاون صادرات بانک مرکزی؛

تقاضا برای دلار موقتی است

عصر بازار- معاون صادرات بانک مرکزی می‌گوید که در سه ماه پایانی سال، با ورود ارز صادرکنندگان غیرنفتی و افزایش عرضه از سوی بانک مرکزی، بازار تعدیل خواهد شد.

تقاضا برای دلار موقتی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بانک مرکزی، صمد کریمی، تقاضای ایجاد شده در بازار را فصلی، گذرا و غیربنیادین ارزیابی کرد و گفت: با توجه به تحلیل های بانک مرکزی، نرخ های کنونی ارزهای عمده در بازار مقطعی و بیشتر ناشی از تقاضای پایان سال میلادی است.

معاون صادرات بانک مرکزی افزود: انتظار می‌رود با گذر از این مقطع زمانی، تقاضای ارز مسافرتی و تجاری در بازار فروکش کرده و نرخ حواله‌جات ارزی کاهش یابد.

وی تصریح کرد: در سه ماهه پایانی سال و با ورود ارز صادرکنندگان غیرنفتی و افزایش عرضه بانک مرکزی بازار تعدیل خواهد شد؛ این در حالی است که به مردم توصیه می‌شود در شرایط کنونی به هیچ عنوان سراغ تقاضاهای سفته بازی، احتیاطی و تبدیل دارایی در بازار نروند.

کریمی با یادآوری اینکه بازار ارز در دو ماه اخیر با نوسان هایی روبرو بوده است، گفت: عوامل بنیادین این نوسان، تقاضاهای تجاری و مسافرتی و حوالجات ارزی ناشی از آن است.

وی در عین حال گفت که عوامل غیربنیادین نظیر افزایش فعالیت دلالان ارز، تحرکات معامله‌گران فردایی و امروزی و استمرار پدیده قاچاق کالا و ارز، کنترل بازار را دشوار می‌کند.

برچسب ها