عصر خودرو

دیدار مشاور وزیر صنعت ایران با رئیس سازمان توسعه تجارت خارجی مالزی;

رئیس ماترید خواستار حمایت از بخش خصوصی ایران و مالزی برای افزایش روابط تجاری دو کشور شد

عصر بازار- 'ذوالکیفلی محمود' رئیس سازمان توسعه تجارت خارجی مالزی (ماترید) در دیدار مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران خواستار حمایت دولت‌ های ایران و مالزی از بخش خصوصی و جوانان برای افزایش سطح روابط تجاری دو کشور به میزان پیش از تحریم ‌ها شد.

رئیس ماترید خواستار حمایت از بخش خصوصی ایران و مالزی برای افزایش روابط تجاری دو کشور شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'سعید الله ‌بداشتی'‌ مشاور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت ایران و اعضای دبیرخانه برگزاری نخستین نمایشگاه فرصت‌های تجاری و سرمایه ‌گذاری ایران و مالزی عصر چهارشنبه با داتو 'ذوالکیفلی محمود' ‌رئیس سازمان توسعه تجارت خارجی مالزی دیدار و گفت وگو کردند.

مقام تجارت خارجی مالزی در این دیدار با توجه به تاکید رهبران دو کشور به لزوم افزایش سطح روابط تجاری دو جانبه به میزان پیش از تحریم‌ها، آمادگی سازمان توسعه تجارت خارجی کشورش را برای حمایت از تلاش‌های بخش خصوصی دو کشور در این زمینه اعلام کرد.
وی همچنین از مذاکرات در حال انجام برای امضای توافق تجارت آزاد بین ایران و مالزی خبر داد و گفت که در این میان کارآفرینان و جوانان می‌ توانند نقش اساسی ایفا کنند.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم محمدرضا نعمت‌زاده به مقامات مالزی، گفت:‌ اقدامات پایدار نظیر نمایشگاه اختصاصی فرصت‌ های سرمایه‌گذاری و تجاری جمهوری اسلامی ایران و مالزی اهمیت و نقش بسزایی در پیشبرد تصمیمات اقتصادی دو کشور دارند و دولت ایران همانطور که ریاست محترم جمهوری در سفر رسمی به مالزی تاکید کردند از چنین اقداماتی حمایت خواهد کرد.
وی با تاکید بر ظرفیت و اهمیت جوانان کارآفرین مسلمان دو کشور تصریح کرد: هم ایران و هم مالزی باید با میدان دادن به جوانان فضا برای نقش‌ آفرینی آنها در گسترش روابط تجاری دوجانبه را فراهم نمایند.
'الله بداشتی' مشاور امور بین الملل 'اکبر ترکان' دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران همچنین افزایش روابط تجاری را از جمله مسایل مهم در افزایش وحدت بین کشورهای اسلامی دانست.
وی گفت سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره افزایش همکاری‌ های همه جانبه با کشورهای مسلمان و همسو بوده است و مالزی به عنوان هم‌پیمان دیرینه ایران و عضو موثر جنبش عدم تعهد و سازمان کنفرانس اسلامی،‌ جایگاه ویژه ‌ای در بین تصمیم‌سازان ایرانی دارد.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین پسابرجام و فرصت‌های متعدد و متنوع ایجاد شده پس از توافق هسته ‌ای را از جاذبه‌ های ویژه سرمایه‌گذاری در ایران خواند و خواستار حضور و سرمایه‌گذاری جدی مالزی در این فرصت‌ها شد.
'محمد حافظ حکمی'‌ دبیر برگزاری نمایشگاه فرصت‌ّهای تجاری وسرمایه‌گذاری ایران و مالزی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی نمایشگاه از استقبال چشمگیر صاحبان صنایع و سرمایه‌ گذاران مالزیایی برای حضور در ایران خبر داد.
وی تاکید کرد این استقبال بیانگر این واقعیت است که در آینده نزدیک شاهد افزایش چشمگیر سطح مبادلات تجاری دو کشور خواهیم بود و به همین جهت ایجاد ساختارهایی نظیر نمایشگاه فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران و مالزی اهمیت ویژه‌ای دارد.
حکمی آمادگی کامل دبیرخانه نمایشگاه برای میزبانی از تجار و سرمایه‌ گذاران ایرانی و مالزیایی در فضایی حرفه‌ ای و با استانداردهای بین‌المللی را اعلام کرد و مشارکت حمایت بیش از پیش دولت‌ها را در این زمینه خواستار شد.
در پایان این دیدار رئیس سازمان توسعه تجارت خارجی مالزی، از آمادگی سازمان متبوعش برای ارائه بسته ‌های حمایتی از شرکت‌های مالزیایی که قصد تجارت با ایران و حضور در نمایشگاه فرصت‌های تجاری وسرمایه ‌گذاری ایران و مالزی را دارند خبر داد.

برچسب ها