عصر خودرو

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران:

تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز به همت شرکت ملی حفاری ایران است

عصر بازار- مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران گفت : شرکت ملی حفاری در ۱۳ استان کشور فعالیت می کند که اگر شرکت ملی حفاری ایران نبود امروز به جای ۴ میلیون بشکه یک هزارو ۷۰۰ بشکه تولید می کردیم.

تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز به همت شرکت ملی حفاری ایران است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا ، حیدر بهمنی چهارشنبه در آیین گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد : شرکت ملی حفاری ایران مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است که با تولید و کاربرد صد درصد قطعات و نیروی متخصص ایرانی فعالیت می کند .

بهمنی ادامه داد : شرکت ملی حفاری ایران با 37 سال سابقه تنها موسسه صنعتی است که به فرمان حضرت امام با همسوگرایی با شرکت نفت و بومی سازی در 46 شرکت خصوصی بدون هیچ امکانات فعالیت خود را آغازکرد.
وی بیان کرد: شرکت ملی حفاری ایران در بسیاری از کشورها و مناطق نفت خیز فعالیت دارد که از نیروهای متخصص تا کارشناسان صنعت حفاری در دنیا فعالیت می کنند.
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران نخستین شرکتی بود که در دریا حفاری را آغاز کرد و در بخشهای پارس جنوبی و میادین نفتی آزادگان خوش درخشید.
بهمنی افزود: شرکت ملی حفاری ایران وظیفه فعالیت خود را از سال 1358 با 6 دستگاه حفاری آغاز کرد و در حال حاضر دارای 75 دکل حفاری است که هر گونه عملیات حفاری در خشکی و دریا تا عمق 66 هزار متر، درسازندهای سخت و پرفشار را انجام می‌دهند.
به گفته وی ناوگان عملیات حفاری این شرکت، با بکارگیری 54 دستگاه حفاری خشکی و 8 دستگاه حفاری دریایی، به سه شاخه عملیات حفاری خشکی ، عملیات حفاری دریایی ، پشتیبانی حفاری و تعمیرات تقسیم شده است .
وی چشم انداز شرکت ملی حفاری توسعه پایدار در جهت سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت : با ورود به
بازار های خارجی شرکتهای سرمایه گذار بیشتری را در این راه فعال کرده اند که موجب توسعه این صنعت شده است .
آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان در این همایش گفت : شرکت ملی حفاری یک مجموعه انقلابی ، اقتصادی و تکنولوژیکی است که به فرمان حضرت امام (ره) در اوایل انقلاب تاسیس شد و در این مجموعه بزرگان و شخصیتهای فراوانی فعالیت کرده اند .
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از متخصصین حفاری از کشور خارج شدند و نیرو های اندکی ماندند که با همت و تلاش توانستند شرکت حفاری را به پیشرفت برسانند.
وی گفت: در این راه نیرو های متخصص و با استعدادی به کار گرفته شده اند که از سال 58 تا کنون در حال توسعه علمی و تخصصی صنعت حفاری هستند.
وی اظهارکرد : بنا به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت های ایشان شرکت ملی حفاری از بخش خصوصی به بخش دولتی تبدیل شد که یک موفقیت اقتصادی و سیاسی در جهان است و با این حرکت حمایت خود را از اقتصاد مقاومتی نشان داده ایم .
نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود : باید قطعه سازان جوان ، مخترعین علمی خوزستان و کشور را تشویق کنیم تا در صنعت نفت پیشرفت کنند تا در زمینه صنعت خود کفا باشیم.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این همایش اظهار کرد : کارگران و کارمندانی که در صنعت نفت فعالیت می کنند در زمان تحریم ها توانستند صنعت نفت را در طول هشت سال دفاع مقدس با از خود گذشتگی ها و با اقتدار به هدف خود برسند و توان تکنولوژیکی و فنی خود را به کرسی بنشانند و در دنیا مدعی پیشرفت این صنعت باشیم .
شریعتی ادامه داد: یکی از مسائل اساسی برای توسعه پیشرفت علم ، سازگار با محیط زیست شدن است که بخشی از صنعت در دنیا است تا بتوانیم با هزینه کمتر نفت را استخراج کنیم .
وی گفت: اکنون باید تلاش کنیم در صنعت حفاری با آخرین تکنولوژی و هزینه کم اقدامات بزرگی را انجام دهیم تا در عرصه شرکت های خارجی وارد شویم و به رقابت بپردازیم .
مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش عنوان کرد : باید از ظرفیتهای استان استفاده شود.
وی گفت:مسئولان استان بهتر می توانستند در زمینه توسعه صنعت نفت فعالیت کنند و از آنها درخواست می کنیم نگاه بیشتری به این صنعت داشته باشند.
ناصری نژاد ادامه داد : دراین مدت شاهد پیشرفت شرکت ملی حفاری بوده ایم و اگر به ظرفیت استان در نیروی انسانی نگاه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که باید به صنعت نفت در استان توجه شود.
وی افزود : خوزستان خاستگاه نفت کشور است و پیشرفت صنعت نفت را از خوزستان داریم و مسولین باید نگاه ویژه ای به این استان داشته باشند.
نماینده مردم شادگان اظهار کرد : نفت ملی است و متعلق به کل کشور است ولی زحمت و تبعات و گرفتاری های آن را مردم خوزستان متحمل شده اند.
وی گفت:خوزستان خط مقدم این سرمایه ملی است و این استان در دوران های مختلف ایستادگی کرده است و نباید با این پتانسیلها دربیکاری در کشور اول باشد.
ناصری نژاد افزود : در بحث آلودگی های زیست محیطی ، بیکاری ، فقر و مهاجرت اول هستیم و این حق استان خوزستان نیست.
وی گفت: باید 10درصد سهم مناطق نفتی را به خوزستان اختصاص دهند و از نیروهای بومی همین استان در استخدامهای نفتی استفاده شود.
ناصری نژاد ادامه داد : باید به شرکتهای قطعه ساز ، پیمانکاران تاکید کنید تا جوانان خوزستانی را بکار گیرند و از سازمانها و ارگانها بخواهیم در جهت اشتغال و محرومیت زدایی نگاه ویژه ای داشته باشند .
شرکت ملی حفاری ایران تنها شرکت خدمات حفاری نفت و گاز ایرانی است، که در سال 1979 به عنوان یک شرکت تابعه از شرکت ملی نفت ایران تأسیس شد.

برچسب ها