عصر خودرو

معاون رییس پتروناس:

آماده همکاری با ایران برای ازدیاد برداشت نفتی هستیم

عصر بازار- معاون اجرایی رییس و مدیرعامل بخش بالادستی شرکت پتروناس مالزی گفت: این شرکت برای انتقال فناوری و دانش در زمینه ازدیاد برداشت نفت، آماده همکاری با شرکت ملی نفت ایران است.

آماده همکاری با ایران برای ازدیاد برداشت نفتی هستیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، تفاهمنامه همکاری مطالعاتی شرکت ملی نفت ایران و پتروناس مالزی برای مطالعه 2 میدان نفتی آزادگان جنوبی و چشمه خوش در غرب کشور عصر امروز (چهارشنبه) امضا شد.
به گزارش وزارت نفت، «محمد انور بن طیب» امروز (چهارشنبه) در مراسم امضای این تفاهمنامه افزود: این شرکت مالزیایی آماده انتقال تجربه‎های خود به ایران در زمینه ازدیاد برداشت از میدان‎های نفتی است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره دلیل انتخاب ٢ میدان یادشده برای مطالعه گفت: ما در طرح های افزایش برداشت در مالزی بسیار فعالیم و علاقه‎مندیم این فناوری و تجربه‎ای را که در اختیار داریم، به ایران بیاوریم.
مدیرعامل بخش بالادستی شرکت پتروناس مالزی اعلام کرد: این شرکت به بررسی دیگر فرصت‎های سرمایه‎گذاری در ایران ادامه می‎دهد.
طیب درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی ایران گفت: باور دارم این قراردادها یک پیشرفت نسبت به وضع پیشین است.
تاکنون تفاهمنامه های مطالعاتی گوناگونی با شرکت های نفتی بین المللی برای مطالعه میدان های نفت و گازی کشور امضا شده است که به معنای واگذاری قطعی این میدان ها نیست و قرار است در نهایت مناقصه های بین المللی برای تعیین پیمانکاران این پروژه ها برگزار شود.

برچسب ها