عصر خودرو

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم:

صنایع کوچک با ورود به بورس کالا قد می کشند

عصر بازار- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: تولیدات صنایع کوچک قم وارد بورس کالا می‌شود.

صنایع کوچک با ورود به بورس کالا قد می کشند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، طیبی‌نژاد در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: براساس پیگیری‌های صورت گرفته توسط سازمان صنایع کوچک، از این پس زمینه پذیرش، عرضه و معاملات محصولات صنایع کوچک و متوسط در شرکت بورس کالای ایران فراهم شد.

وی با بیان اینکه برای تسهیل در این طرح توافقنامه‌ای سه جانبه بین سازمان صنایع کوچک، صندوق ضمانت صنایع کوچک و شرکت بورس کالا منعقد شده است، افزود: براساس این تفاهمنامه استفاده از ابزارهای مالی و مدیریت ریسک صنایع کوچک و متوسط و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت انبارهای مستقر در شهرک‌های صنعتی از طریق بورس کالا فراهم شد.

طیبی‌نژاد تصریح کرد: در این طرح متناسب با نیاز واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی زمینه راه‌اندازی شعب تالار و یا کارگزاری در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز فراهم شده است تا این مراکز در کنار عرضه و معاملات محصولات واحدها، امکان خرید مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی با تناژ خرد را هم فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارگزاران می‌توانند در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نسبت به تبلیغات و بازاریابی اقدام کنند، اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی در راستای اقدامات حمایتی خود از صنعتگران، واحدهای قابل بهره‌گیری از این ظرفیت چه در تأمین مواد اولیه و چه در محصولات تولید شده را شناسایی کرده و به شرکت بورس کالا معرفی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم یادآور شد: به منظور تضمین تعهدات صنایع کوچک مشارکت کننده در این طرح و همچنین تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از این صنایع، صندوق ضمانت صنایع کوچک انواع ضمانتنامه‌های مورد نیاز بورس کالا را صادر خواهد کرد.

برچسب ها