عصر خودرو

بررسی معاملات روز گذشته بازار نقدی و آتی سکه؛

بی تفاوتی طلا به حوادث ترکیه و آلمان

عصر بازار- در حالی که انتظار می رفت ترور سفیر روسیه در ترکیه و حمله تروریستی به بازار کریسمس در برلین آلمان موجب افزایش تقاضای طلا به عنوان مکانی امن برای سرمایه گذاری شود، ولی به نظر می رسد این حوادث تاثیر چندانی بر بازارهای بین المللی به خصوص طلا نداشته است.

بی تفاوتی طلا به حوادث ترکیه و آلمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به 3هزار و 207 قرارداد و ارزش آن به 385 میلیارد ریال رسید.

بر این اساس روز گذشته سکه تحویل دی ماه با کاهش 0.11 درصدی به قیمت یک میلیون 142 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 157 هزار تومان معامله شد و 0.05درصد افت داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با کاهش قیمت 0.06 درصدی با نرخ یک میلیون و 173 هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 188 هزار تومان معامله شد و کاهش 0.11 درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با افت 0.1درصدی با قیمت یک میلیون و 206 هزار تومان معامله شد. به این ترتیب هر پنج سررسید دی، اسفند، اردیبهشت، تیر و شهریور ماه با روندی منفی روبه رو بودند.

در همین حال روز گذشته قیمت جهانی هر اونس طلا به 1138 دلار رسیده است؛ در حالی که انتظار می رفت ترور سفیر روسیه در ترکیه و حمله تروریستی به بازار کریسمس در برلین آلمان موجب افزایش تقاضای طلا به عنوان مکانی امن برای سرمایه گذاری شود، ولی به نظر می رسد این حوادث تاثیر چندانی بر بازارهای بین المللی به خصوص طلا نداشته است.

در بازار سکه هم قیمت هر سکه بهار آزادی روز گذشته یک میلیون و 130 هزارتومان و هر قطعه سکه طرح امام هم یک میلیون و 143 هزارتومان عنوان شد. نیم سکه 600 هزارتومان و ربع سکه هم 319 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

در بازار گواهی سپرده سکه طلا چه گذشت؟

همچنین حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 24 سکه به ارزش 273 میلیون ریال رسید.

برچسب ها