عصر خودرو

روحانی:

ایران به دنبال توسعه روابط با اوراسیا با هدف تجارت آزاد است

عصر بازار- رییس جمهوری با استقبال از توسعه روابط و همکاری با ارمنستان در حوزه های انرژی، ترانزیت ریلی، فرهنگی و محیط زیست گفت: ایران به دنبال توسعه روابط با کشورهای عضو اوراسیا با هدف گیری تجارت آزاد است.

ایران به دنبال توسعه روابط با اوراسیا با هدف تجارت آزاد است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه و در نشست مشترک هیات های عالی رتبه ایران و ارمنستان در ایروان، این مطلب را بیان کرد.
وی دو کشور را دارای حوزه تمدنی بزرگ و مشترک و همراه با روابطی دوستانه و با سابقه طولانی عنوان کرد و افزود: ایران و ارمنستان می توانند با همکاری یکدیگر در زمینه راه آهن، خط ریلی ایران را از خلیج فارس به دریای سیاه متصل کنند و در راستای کریدور شمال – جنوب همکاری های مثبت ترانزیتی با هم و به نفع کل منطقه داشته باشند.
روحانی همچنین برتوسعه روابط دو کشور در بخش انرژی، از جمله افزایش صادرات گاز از ایران به ارمنستان و احداث خط سوم انتقال برق بین دو کشور تاکید کرد.
رییس جمهوری با تاکید بر لزوم گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان، گفت: برای توسعه مناسبات اقتصادی از جمله در زمینه همکاری های فنی- مهندسی باید در راستای تسهیل در روابط بانکی دو کشور تلاش کنیم.
روحانی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس در مرز ایران و ارمنستان می تواند زمینه مناسبی برای توسعه همکاری های فی مابین باشد بر ضرورت تلاش در راستای حفاظت از شرایط زیست محیطی این منطقه تاکید کرد.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه بخش خصوصی و سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ایران و ارمنستان با استفاده از فرصت ها و توانمندی های بالای موجود در دو کشور می توانند همکاری های و فعالیت های مشترکی با هم داشته باشند، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه روابط و مناسبات با کشورهای عضو اوراسیا با هدفگیری تجارت آزاد است.
روحانی با تاکید بر توسعه روابط و همکاری های ایران و ارمنستان در عرصه های مختلف بین المللی به موضوع قره باغ اشاره کرد و گفت: علاقه مندیم ارمنستان و جمهوری آذربایجان در این زمینه به عنوان دو کشور دوست و همسایه ایران با حسن نیت در قالب برد- برد و از طریق مذاکره برای رسیدن به راه حلی منصفانه، ثبات آفرین و مفید برای مردم دو کشور تلاش کنند.
رییس جمهوری تروریسم را مشکلی بزرگ برای منطقه دانست و بر همکاری ایران و ارمنستان در راستای ریشه کنی این ویروس خطرناک در منطقه تاکید کرد.
'سرژ سرکیسیان' رییس جمهوری ارمنستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه امروز شرایط مناسب و خوبی برای توسعه همه جانبه مناسبات تهران- ایروان فراهم است، گفت: هیچ مانعی در مسیر ارتقا سطح روابط و همکاری های دو کشور وجود ندارد و مصمم هستیم مناسبات تجاری، اقتصادی و فرهنگی موجود را بیش از پیش فعال کنیم.
رییس جمهوری ارمنستان توسعه همکاری ها در زمینه توسعه تجارت و ایجاد مسیر ترانزیتی بین دوکشور، ادامه داد: ارمنستان علاقه مند به گسترش همه جانبه مناسبات در زمینه های گوناگون از جمله انرژی، آب، حمل و نقل و توسعه همکاری ها با ایران است و در زمینه مبادلات بانکی آماده همکاری هستیم.
سرکیسیان با تاکید بر ضرورت ادامه و گسترش همکاری های سازنده ایران و ارمنستان در سطوح مختلف منطقه ای و بین المللی افزود: امروز ایران در راستای افزایش ثبات در منطقه بویژه در سوریه و عراق نقش خود را به خوبی ایفا می کند و توسعه همکاری دو کشور، از جمله در زمینه مبارزه با تروریسم و نا امنی، خواسته ملت های ایران وارمنستان است.

برچسب ها