عصر خودرو

برای نخستین بار;

صدور یک میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی به اروپا

عصر بازار- شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی که بیش از ١٨ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه افزایش تولید میعانات گازی را از آغاز امسال تاکنون ثبت کرده است، برای نخستین بار محموله یک میلیون بشکه ای را به کشورهای اروپایی صادر کرد.

صدور یک میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی به اروپا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اکنون بزرگ ترین مشتری گاز ایران، کشور نیمه اروپایی- نیمه آسیایی ترکیه است که براساس قراردادی 25 ساله، اقدام به واردات گاز از ایران می کند.
کشورهای متعدد اروپایی در ماه های اخیر، علاقه خود برای خرید گاز از ایران را اعلام کرده اند که هیچ کدام نهایی نشده است. ایران برای صادرات گاز به اروپا، 2 گزینه صادرات از طریق خط لوله و ال.ان.جی را پیگیری می کند.
سی ام آذرماه نیز مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت از علاقه‎مندی یونان برای خرید گاز از ایران خبر داد.
از سوی دیگر به گزارش چهارشنبه وزارت نفت، مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: یک میلیون بشکه میعانات گازی پالایشگاه‌های این مجتمع برای نخستین بار به کشورهای اروپایی صادر شده است.
«مسعود حسنی» افزود: این محموله پس از بارگیری در کشتی به کشورهای اروپایی صادر شده است.
وی یادآوری کرد: از آغاز امسال تا پایان آبان‌ماه، در مجموع بیش از ١٢٥ میلیون بشکه میعانات گازی در این مجتمع تولید شده است.
حسنی گفت: تولید میعانات گازی در پالایشگاه‌های مجتمع از آغاز امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال، بیش از ١٨ میلیون و 200 هزار بشکه افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: پالایشگاه چهارم با بیشترین سهم تولید، تولید روزانه 120 هزار بشکه میعانات گازی را در میان پالایشگاه‌های این مجتمع بزرگ گازی به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: از آغاز امسال تاکنون بیش از ٩٨ میلیون بشکه میعانات گازی به کشورهای آسیایی صادر شد.
به گفته وی، در همین مدت پتروشیمی برزویه بیش از ٢٤ میلیون بشکه میعانات گازی تولید شده در این مجتمع را به خود اختصاص داد.

برچسب ها