عصر خودرو

بزرگترین قرارداد فروش نفت بین ایران و ایتالیا امضا شد

عصر بازار- ایران و انی به عنوان بزرگترین شرکت نفتی ایتالیا، قرارداد یکساله‌ای به منظور فروش روزانه ۶۰ تا ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام برای سال ۲۰۱۷ امضا کردند که بزرگترین قرارداد فروش نفت به ایتالیایی‌ها است.

بزرگترین قرارداد فروش نفت بین ایران و ایتالیا امضا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، پس از آنکه ایران قراردادی برای فروش روزانه 35 تا 60 هزار بشکه نفت خام با شرکت ساراس ایتالیا امضا کرد، دومین قرارداد بلندمدت فروش نفت خام ایران با بزرگترین شرکت نفتی ایتالیا امضا شد.

بر اساس این قرارداد جدید، پیش‌بینی می‌شود از ابتدای ژانویه تا دسامبر سال 2017 میلادی دستکم روزانه 60 هزار بشکه و تا سقف 100 هزار بشکه نفت خام به صورت روزانه توسط شرکت ملی نفت ایران به انی ایتالیا فروخته شود.

صفرعلی کرامتی، معاون مدیر در بازاریابی و عملیات نفت خام امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با تأئید امضای قرارداد یکساله فروش نفت با شرکت انی ایتالیا گفت: بر اساس توافق انجام گرفته 14.5 درصد از ارزش محموله‌های صادراتی به این شرکت ایتالیایی بابت تسویه سرمایه گذاری های انجام گرفته در فاز یک و دو میدان نفتی دارخوین خواهد بود.

این مقام مسئول همچنین تأکید کرد: 85.5 درصد ارزش محموله‌های نفت صادراتی ایران به انی ایتالیا هم به صورت نقد دریافت خواهد شد.

در همین حال سید محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت هفته جاری  از آغاز فروش نفت خام ایران در قالب قراردادهای تک محموله به شرکت انی ایتالیا خبر داده و گفته بود به زودی قرارداد بلند مدت و یکساله‌ای برای فروش نفت خام با این شرکت ایتالیایی امضا خواهد شد.

برچسب ها