عصر خودرو

حمایت ۳۸ میلیارد تومانی از بورس

عصر بازار- تداوم روند رکودی و روزهای نزولی بازار سهام موجب شد شاخص کل در هفته گذشته زیان ۹/ ۱ درصدی را در کارنامه خود ثبت کند. بعد از بازگشایی ۸ نماد بزرگ در بورس اوراق بهادار تهران در تاریخ ۱۸ شهریور ماه و اعلام نرخ خوراک ۱۳ سنتی از سوی وزارت نفت، بازار سهام که خود از قبل به واسطه رکود اقتصادی کشور و شرایط ضعیف بازارهای کالایی جهانی با روند نزولی شاخص همراه بود، با فشارهای بیشتری برای ریزش دوباره روبه‌رو شد.

حمایت ۳۸ میلیارد تومانی از بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی معاملات بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌‌دهد، هفته قبل و در فاصله روزهای شنبه 21 شهریور تا سه‌شنبه بیست و چهارم این ماه حدود 158 میلیون سهم به ارزش تقریبی 38 میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی به حقوقی تغییر مالکیت یافته است. ریسک‌گریزی سهامداران حقیقی موجب شده تا این دسته از معامله‌گران بیشتر در قالب فروشنده در معاملات بازار حضور یابند و حقوقی‌ها با خرید سهام، خود را ملزم به حمایت از بورس و حفظ نقد‌شوندگی پرتفوی خود بدانند.


    معاملات بورس نشان می‌دهد در نماد «وبصادر» به‌عنوان پرمعامله‌ترین سهم بازار در هفته گذشته بیش از 93 میلیون سهم به نفع سهامداران حقوقی تغییر مالکیت یافته است. صندوق سرمایه‌گذاری، بازارگردانی «سپهرصاد» خریدار بخش عمده‌ای از سهام بانک صادرات در هفته قبل بوده است. در گروه خودرو نماد «خپارس» به‌عنوان لیدر این گروه شاهد تغییر مالکیت حدود 2 میلیون سهم از طرف سهامداران حقیقی به حقوقی بوده است. هفته گذشته بیش از 90 درصد از سهام پارس خودرو توسط حقیقی‌ها در بورس به فروش رسید.


    بررسی معاملات نماد «فاذر» نیز نشان می‌دهد، هفته گذشته حدود 3 میلیون سهم به نفع معامله‌گران حقوقی تغییر مالکیت پیدا کرده است. کل سهام صنایع آذرآب در این هفته توسط حقیقی‌ها به فروش رسید. شرکت فنی و مهندسی جنوب تاسیسات (سهامی خاص)، خریدار یک میلیون و 500 هزار سهم «فاذر» در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته قبل بود.


    از طرفی هفته گذشته پتروشیمی شیراز نیز به نفع حقوقی‌ها با تغییر مالکیت 725 هزار سهمی روبه‌رو شد. شرکت سرمایه‌گذاری هامون سپاهان (سهامی عام) روز چهارشنبه هفته قبل خریدار 162 هزار سهم «شیراز» بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو