عصر خودرو

کسری بودجه ۱۳میلیارد دلاری قطر در سال ۲۰۱۶

عصر بازار- دولت قطر درپی کسری بودجه ۱۳میلیارد دلاری و کمبود منابع مالی درسال جاری میلادی و نیز ادامه این روند درسال ۲۰۱۷ ازطرح ادغام سه بانک بزرگ این کشور با هدف راه اندازی یک مؤسسه مالی مشترک به منظور تقویت ساختار نظام بانکی و کاهش هزینه ها خبر داد.

کسری بودجه ۱۳میلیارد دلاری قطر در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سازمان بورس قطر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سرمایه در اختیار این سه بانک مهم قطری که 'الریان'، 'بروه'، و 'القطر الدولی' نام دارند 44 میلیارد دلار اعلام شده و مؤسسه جدید التأسیس، بزرگترین بانک اسلامی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خواهد بود .
مقامات قطری گفته اند که از دلایل مهم ادغام این سه بانک با یکدیگر تقویت ساختار نظام بانکی و تشکیل مؤسسه مالی قوی درجهت حمایت از روند رشد و توسعه اقتصادی در این کشور می باشد .
درهمین حال آمار ارائه شده ازسوی بانک مرکزی قطر حاکی است این کشور درسال جاری، 13 میلیارد دلار کسری بودجه داشته است و این روند درسال 2017 نیز ادامه خواهد یافت.
براین اساس، پیش بینی شده است که قطر درسال آینده 7 میلیارد و 700 میلیون دلار کسری بودجه داشته باشد که ناشی از کاهش منابع مالی است.
دولت قطر برنامه ریزی کرده است که درسال آینده 46 میلیارد دلار درآمد داشته باشد درحالی که هزینه های این کشور بیش از54 میلیارد دلار خواهد بود که نشان از کسری بودجه بیش ازهفت میلیارد دلار خواهد داشت.
اقتصاد قطر نیمه نخست سال 2015 را نیز با کسری 5 میلیارد دلاری آغاز کرده بود. با توجه به تحولات پرنوسان قیمت ‌های نفت و گاز، سهم صادرات در تولید ناخالص داخلی در نیمه نخست 2015 به 8/12 درصد کاهش یافت.
همچنین درحالی‌که سهم صادرات در تولید ناخالص داخلی‌(GDP) قطر کم شده، میزان مصرف و سرمایه‌گذاری افزایش یافته است.

برچسب ها