عصر خودرو

تغییر سیاست فروش برای افزایش حاشیه سود هلدینگ خلیج فارس

عصر بازار- هلدینگ خلیج فارس استراتژی تعامل مستقیم با مصرف کنندگان و مشتریان نهایی را با هدف افزایش حاشیه سود در دستور کار خود قرار داده است.

تغییر سیاست فروش برای افزایش حاشیه سود هلدینگ خلیج فارس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، سید کمال موسوی از مدیران شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس با اعلام این مطلب گفت: یکی از آسیب‌های جدی که در گذشته باعث کاهش سود و قدرت مذاکره هلدینگ خلیج فارس شده بود، فقدان ارتباط مستقیم با مشتریان و خریداران بود که تحریم‌های اقتصادی و سایر عوامل بیرونی نیز آن را تشدید کرده بود.

سید کمال موسوی در ادامه افزود: "در حاشیه نمایشگاه GPCA (اتحادیه تولیدکنندگان محصولات پتروشیمیایی و شیمایی خلیج فارس) که با حضور 250 شرکت معتبر و بین‌المللی در کشور امارات برگزار شده بود، مذاکرات جدی با مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت‌هایی که تقاضای خرید محصولات ما را داشتند انجام دادیم."

وی تاکید کرد: محور اصلی این مذاکرات تامین مالی، پیش خرید محصولات و انعقاد قراردادهای بلند مدت برای فروش محصولات هلدینگ بود که هم اکنون در مرحله تبادل پیشنهاد و امکان سنجی برای انعقاد قراردادها قرار داریم.

سرپرست صادرات فراورده‌های نفتی و گاز مایع شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس یاداور شد: بیشتر این شرکت‌ها از کشورهای چین، تایوان، کره جنوبی، هنگ کنگ، ژاپن، هند، سنگاپور، هلند و کشورهای حوزه خلیج فارس بودند که جزو مشتریان بزرگ محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: هلدینگ خلیج فارس با تغییر سیاست فروش و ایجاد شرکت بازرگانی متمرکز، کنترل فروش محصولات خود را در دست گرفت و از زمان تاسیس شرکت تجارت صنعت هم نرخ فروش محصولات بالاتر رفته است و هم نقدینگی ناشی از فروش به طور مستقیم و بدون واسطه وصول شده است که در نتیجه هزینه‌های مالی شرکت را نیز کاهش داده است.

موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: در نتیجه رویکرد جدید هلدینگ، اعتبار ویژه ای برای شرکت ایجاد شده است که تامین مالی از منابع خارجی را تسهیل کرده است و در نتیجه آن 640 میلیون یورو جهت اجرای طرح های توسعه ای هلدینگ از کشور ژاپن تامین شده است.
وی حضور در نمایشگاه های بین المللی  را برای ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان و خریداران خارجی امری ضروری توصیف کرد که با توجه به رفع تحریم ها، حذف واسطه ها و ایجاد فضای جدید در بازاریابی و فروش محصولات می تواند منافع و حاشیه سود شرکت های گروه پتروشیمی کشور را تامین کند.

برچسب ها