عصر خودرو

آغاز تغییر آرایش شبکه نفت ایران;

راه‌اندازی کریدور جدید صادرات نفت

عصر بازار- معاون وزیر نفت با تشریح جزئیات تغییر آرایش شبکه انتقال نفت ایران، از راه‌اندازی کریدورهای جدید صادرات فرآورده‌های نفتی کشور خبر داد و گفت: به‌زودی بهره‌برداری از ۲ خط لوله نفتی آغاز می‌شود.

راه‌اندازی کریدور جدید صادرات نفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، عباس کاظمی درباره آخرین وضعیت صادرات فرآورده‌های نفتی ایران، گفت: هم اکنون حجم صادرات فرآورده‌های نفتی کشور به حدود 500 هزار لیتر در روز رسیده است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات پیش روی صادرات فرآورده‌های نفتی کشور وجود محدودیت‌های عملیاتی در انتقال فرآورده‌های نفتی به پایانه‌ها و مبادی صادراتی در جنوب کشور است، تصریح کرد: بر این اساس به منظور افزایش ظرفیت صادرات فرآورده نفتی تغییر در آرایش خطوط لوله و شبکه انتقال نفت کشور آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه مطالعات مهندسی و فعالیت‌های اجرایی تغییر آرایش برخی از خطوط لوله نفتی از شمال به جنوب آغاز شده است، اظهار داشت: هم اکنون مطالعات مهندسی تغییر آرایش خط لوله نفتی ری، اراک و اهواز انجام گرفته و این خط لوله به زودی دو منظوره خواهد شد به طوری‌که امکان انتقال فرآورده‌های نفتی از جنوب به شمال و بالعکس فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دومین خط لوله‌ای که تغییر آرایش انتقال فرآورده‌های نفتی اتفاق می‌افتد مربوط به خط لوله نفتی اصفهان است، بیان کرد: با اعمال تغییراتی در این خط لوله امکان انتقال فرآورده‌های نفتی از تهران به اهواز و بندرعباس فراهم خواهد شد.

کاظمی با بیان اینکه سیاست و اولویت اصلی صادرات و انتقال فرآورده‌های نفتی از مسیر خط لوله و یا ریلی است، بیان کرد: در کنار تغییر آرایش خطوط لوله‌های نفتی، احداث و بهره‌برداری از چند خط لوله جدید نفتی هم در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر نفت با اشاره به آغاز بهره‌برداری از خط لوله  بندرعباس به رفسنجان در آینده‌ای نزدیک، تبیین کرد: با بهره‌برداری از این خط لوله جدید عملا دو مسیر برای انتقال فرآورده‌های نفتی از جنوب به شمال و بالعکس ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از تعریف یک مسیر جدید انتقال بنزین از بندرعباس به تهران خبر داد و افزود: با توجه به آغاز شمارش معکوس بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، امکان انتقال بخشی از بنزین یورو چهار تولیدی این پالایشگاه به تهران و شمال کشور فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول از راه‌اندازی خط لوله جدید نفتی نائین به ری خبر داد و تاکید کرد: با راه اندازی این خط لوله جدید عملا کریدوری به منظور انتقال فرآورده‌های نفتی به ویژه بنزین و گازوئیل از بندرعباس به رفسنجان و سپس نائین و ری فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از خط لوله نائین به ری عملا دو مسیر برای انتقال مجزا و مستقل بنزین و گازوئیل از شمال به جنوب و بالعکس ایجاد خواهد شد.

برچسب ها