عصر خودرو

انعقاد ۳ هزار و ۹۰۱ قرارداد اختیار معامله در بورس کالا؛

استقبال بازیگران طلایی از سکه آپشن دار

عصر بازار- معاملات اختیار معامله (آپشن) سکه طلا که از چهارشنبه گذشته در بورس کالای ایران آغاز شد، با استقبال معاله گران رو به رو بوده به طوریکه حجم معاملات (تا پایان معاملات روز گذشته) در مجموع و در سه نماد معاملاتی به ۳ هزار و ۹۰۱ قرارداد رسیده است.

استقبال بازیگران طلایی از سکه آپشن دار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، این معاملات که روی سکه طلای بهار آزادی طرح امام خمینی(ره) با امکان اختیار خرید و به سبک اروپایی و برای سررسید پایان دی ماه آغاز شده با سه نماد معاملاتی که نشان دهنده قیمت اعمال در قراردادهاست بر تابلوی معاملات نقش بسته است. در حال حاضر قرارداد اختیار معامله سکه با قیمت اعمال یک میلیون و 100، یک میلیون و 125 و یک میلیون و 150 هزار تومان در جریان است که حجم معاملات به ترتیب طی چهار روز معاملاتی (چهارشنبه گذشته تا دوشنبه این هفته) به 446، 124 و 3311 قرارداد رسیده است.

بر این اساس تا پایان معاملات روز گذشته از سه نماد فعال بازار در سررسید دی 95، در قرارداد با قیمت اعمال یک میلیون و 100 هزار تومان، 128موقعیت باز و قیمت پایانی 48 هزار تومان ثبت شده است. همچنین در قرارداد با قیمت اعمال یک میلیون و 125هزار تومان نیز با 56 موقعیت باز با بهای پایانی 29 هزار تومانی ثبت شد. آخرین نماد با قیمت اعمال یک میلیون 150هزار تومان هم با 2475 موقعیت باز با قیمت پایانی 13 هزار تومان به ثبت رسیده است. با این تفاسیر آمار معاملات نشان می دهد که قرارداد اختیار معامله طلا در همان بدو ورود به بازار سرمایه ایران با استقبال از سوی معامله گران و سرمایه گذاران روبه رو شده به نحویکه هم اکنون بسیاری از بازیگران بازار آتی سکه در حال یادگیری کامل جزییات قراردادهای آپشن سکه و در فکر ورود به این معاملات هستند.

به گفته کارشناسان آغاز به کار این ابزار در بورس کالا، زمینه کاهش ریسک سرمایه گذاری، افزایش قدرت نقدشوندگی و نیز قدرت برنامه ریزی بلندمدت برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه را ایجاد خواهد کرد.

برچسب ها