عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه:

مسکو آماده تمدید دوره اجرای طرح کاهش تولید نفت است

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه گفت: مسکو پس از بررسی تاثیر اجرای توافق کاهش تولید نفت خام کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در نیمه نخست سال آینده میلادی بر بازارهای جهانی نفت و در صورت احساس ضرورت، دوره اجرای این توافق را تمدید خواهد کرد.

مسکو آماده تمدید دوره اجرای طرح کاهش تولید نفت است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، الکساندر نواک به روزنامه روسی ویدوموستی، گفت: تصور نمی‌کنم که مدت طرح کاهش تولید نفت طولانی باشد و پیش بینی من این است که در صورت پایبندی کامل همه کشورهای تولید کننده عضو و غیر عضو اوپک به اجرای این توافق در نیمه نخست سال آینده، توزان به بازار بازگردد.

اعضای اوپک 30 نوامبر (10 آذر ماه) در نشست وین با کاهش تولید به میزان یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز به منظور رساندن سقف تولید خود به ٣٢ میلیون و 500 هزار بشکه در روز برای مدت ٦ ماه از اول ژانویه 2017 توافق کردند.

کشورهای تولید کننده عمده غیرعضو این سازمان از جمله روسیه نیز در تاریخ 10 دسامبر (20 آذر ماه) متعهد به کاهش تولید تا میزان ٥٥٨ هزار بشکه در روز برای همراهی با اوپک شدند.

مجموع تولید نفت جهان با توافق وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک، یک میلیون و 760 تا یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاهش می‎یابد.

برچسب ها