عصر خودرو

رییس اتاق تعاون ایران مطرح کرد;

درخواست حل مشکلات مالیاتی تعاونی‌ها

عصر بازار- رییس اتاق تعاون ایران از سازمان امور مالیاتی کشور خواست تا با توجه به نقش موثر بخش تعاون در امر اشتغال مساعدت لازم را در جهت حل مسائل و مشکلات مالیاتی تعاونی‌ها صورت دهد.

درخواست حل مشکلات مالیاتی تعاونی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بهمن عبدالهی عصر امروز در نشست مدیران اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی با رییس سازمان امور مالیاتی کشور، اظهار کرد: در حال حاضر هزینه ایجاد شغل در برخی صنایع و بخش‌ها به چند صد میلیارد تومان می‌رسد، در صورتی که با 100 میلیون تومان می‌توان در بخش تعاون شغل ایجاد کرد.

وی سهم فعلی بخش تعاون در اقتصاد را هفت درصد اعلام کرد و گفت: متاسفانه تا رسیدن به اهداف توسعه بخش تعاون در سیاست‌های اجرایی اصل 44 فاصله زیادی داریم و بخش عمده‌ای از این ناکامی و عقب‌ماندگی به اجرا نشدن سیاست‌های اصل 44 و برخی احکام به جا مانده از برنامه پنجم توسعه بر می‌گردد.

رییس اتاق تعاون ایران افزود: یکی از دستگاه‌هایی که بخش تعاون دائما با آن در ارتباط است سازمان امور مالیاتی است و امیدواریم با مساعدت سازمان مشکلات بخش را به حداقل برسانیم.

عبدالهی در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از 110 هزار تعاونی در کشور، افزود: تعاونی‌ها 20 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت عضویت خود دارند و با فعالیت در 120 رشته شغلی موفق به ایجاد دو میلیون شغل در کشور شده‌اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بخش تعاون عدالت محور و اشتغالزا است و اگر به چرخیدن چرخه اقتصاد تعاونی کمک شود در واقع منافع آن به کشور برمی‌گردد.

برچسب ها