عصر خودرو

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران:

حذف یک صفر از پول ملی اقدامی غیراقتصادی و پرهزینه است

عصر بازار- عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: حذف یک صفر از پول ملی اقدامی غیراقتصادی، غیرمدیریتی، کم فایده و پرهزینه است که برای جلوگیری از صرف هزینه‌های هنگفت بهتر است، به یکباره همان طرح دولت قبل، یعنی حذف چند صفر انجام شود.

حذف یک صفر از پول ملی اقدامی غیراقتصادی و پرهزینه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، یحیی آل اسحاق  در مورد حذف صفر از پول ملی، گفت: طرح حذف چند صفر از پول ملی که در دولت گذشته مطرح شد، بر تورم تأثیرگذار و دارای نقاط مثبت و منفی زیادی است.

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه نقاط مثبت حذف چند صفر از پول ملی نسبت به نقاط منفی آن بیشتر است، گفت: اما حذف یک صفر از پول ملی که به تازگی توسط دولت مطرح شد، کاری کم فایده و پرهزینه است.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران تصریح کرد: حذف یک صفر از پول ملی ارتباطی به طرح قبلی دولت گذشته در حذف چند صفر از پول ملی ندارد و طرح مذکور جدید و زمان بر است که این طرح باید در بانک مرکزی تصویب شود و بعد هم شورای نگهبان آن را تایید و ابلاغ کند.

آل اسحاق بیان داشت: با توجه به اینکه طرح اخیر هزینه‌های زیادی از جمله تعویض اسکناس‌‌ها و مسکوک رایج مملکت را به دنبال دارد، بهتر است اقدامی در مورد آن انجام نشود و اگر هم قرار است حذف صفر از پول ملی انجام شود، بهتر است همان طرح دولت قبل به جریان بیفتد و اجرا شود.

وی افزود: علاوه بر هزینه تعویض اسکناس و مسکوک رایج مملکت تمام نرم‌افزارهای بانک‌ها و شرکت‌های کوچک که محاسبه آن‌ها بر اساس ریال است، باید عوض شود که این کار هم هزینه‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: حذف یک صفر از پول ملی تأثیر چندانی بر تورم و صادرات ندارد و این کار اقتصادی و مدیریتی نیست و تنها نتیجه آن یکسان شدن تومان و ریال است که در حال حاضر واحد شمارش هم که در جامعه به کار می‌رود، همان تومان است.

برچسب ها