عصر خودرو

تولید ۵ هزار مگاوات برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در برنامه ششم توسعه

عصر بازار- معاون پارلمانی وزیر نیرو گفت: قرار است در طول برنامه ششم توسعه حداقل ۵ هزار مگاوات از انرژی الکتریکی کشور از انرژی های تجدیدپذیر تولید شود و استان کرمان با توجه به ظرفیت هایی که دارد، می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

تولید ۵ هزار مگاوات برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در برنامه ششم توسعه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، رضا انجم شعاع  امروز ـ 30 آذرماه ـ در مراسم افتتاحیه کنفرانس شبکه های هوشمند انرژی 95 در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان اظهار کرد: استان کرمان همیشه در حرکت های نو و نوآوری پیشگام بوده و امروز نیز در بسیاری از عرصه ها پیشگام است و تلاش های استاندار کرمان موجب شده در حوزه های مختلف این استان بدرخشد و الگوهایی برای توسعه کشور ایجاد کند.

وی افزود: شبکه های هوشمند انرژی، موضوع مهمی است و وزارت نیرو تلاش می کند موانع را از سر راه بخش خصوصی در زمینه تولید انرژی بردارد.

انجم شعاع تصریح کرد: هوشمندسازی، موضوع مهمی در کشور و در دستور کار دولت می باشد و فناوری شبکه های هوشمند علاوه بر اینکه راهکاری برای برداشتن چالش های پیش روی صنعت برق است، مزایای بیشماری برای کشور به دنبال دارد و همچنین بهره وری عملیاتی سامانه های برق را به میزان زیادی افزایش داده و هزینه های بهره برداری را در این حوزه کاهش می دهد.

وی بیان کرد: یکی از کلیدی ترین کاربردهای این فناوری در حوزه بهره گیری از انرژی های تجدیدپذیر در کشور است و باید توسعه این انرژی ها را دنبال کرده و دولت این سیاست را دارد و ظرفیت ها و پشتیبانی های قانونی خوبی در این زمینه در وزارت نیرو ایجاد کرده ایم.

معاون وزیر نیرو گفت: در سیاست های کلی نظام در بخش های مختلف که به عنوان بالاترین سند بالادستی کشور است، به موضوعات توسعه انرژی های تجدیدپذیر، بهره وری و ... تاکید شده است.

وی ادامه داد: در سیاست های کلی نظام در محیط زیست نیز به صنعت کم کربن و توسعه انرژی های تجدیدپذیر اشاره شده و در اقتصاد مقاومتی به طور مفصل تر بر این امر تاکید شده است.

انجم شعاع تصریح کرد: برای ارتقاء کارآیی انرژی در کشور، تاکید بر شکل گیری نهادهای غیردولتی است و بخشی از پشتوانه های قانونی، در قانون حمایت از صنعت برق کشور، ماده 12 قانون رفع موانع تولید، قانون اصلاح الگوی مصرف و برنامه های پنجم و ششم توسعه کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: قرار است در طول برنامه ششم توسعه حداقل 5 هزار مگاوات از انرژی الکتریکی کشور از انرژی های تجدیدپذیر تولید شود که جهت گیری بسیار خوبی است و استان کرمان با توجه به ظرفیت هایی که دارد، می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

معاون پارلمانی وزیر نیرو اظهار کرد: با ادغام شرکت های سابا و سانا، بستر لازم برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر فراهم و حمایت های لازم از بخش خصوصی صورت می گیرد و تحولی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر در کشور اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: کاهش تلفات انرژی، مدیریت مصرف، توسعه انرژی های تجدیدپذیر و ... از جمله سیاست های وزارت نیرو است.

انجم شعاع درباره چرایی استفاده از انرژی های تجدیدپذیر ابراز کرد: استفاده از منابع عظیم کشور، حفظ منابع سوخت فسیلی، حفاظت از محیط زیست و ... از دلایل استفاده از این انرژی هاست.

وی بیان کرد: یکی از خلاء های امروز کشور این است که ارزیابی سیاست ها را انجام نمی دهیم در حالی که آنچه در سیاست های کلی نظام است کامل و جامع بوده اگر به خوبی دنبال و اجرا شود، بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد.

معاون وزیر نیرو گفت: در کشورمان 300 روز آفتاب را داریم و استان کرمان این انرژی را به وفور دارد و شهر ماهان یکی از بهترین نقاط است و ظرفیت بسیار خوبی در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: زیرساخت های خوبی در کشور از جمله نیروهای متعهد و متخصص، شرکت های دانش بنیان و ... برای هوشمندسازی شبکه های انرژی وجود دارد.

برچسب ها