عصر خودرو

تولید گاز ایران با قطر برابرمی شود;

امضای قرارداد با توتال برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در زمان مقرر

عصر بازار- مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه ۸۰ درصد کار تنظیم قرارداد با شرکت توتال فرانسه انجام شده است، گفت: با توجه به پیشرفت کار، در مدت سه ماه تعیین شده، قرارداد نهایی توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی امضا می شود.

امضای قرارداد با توتال برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در زمان مقرر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  محمد مشکین فام   امروز (سه شنبه) در نشست خبری درباره امضای قرارداد نهایی با شرکت توتال برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی افزود: تیم تخصصی در شرکت ملی نفت ایران به طور فشرده، مشغول تنظیم قرارداد است.
وی با بیان این که در حال حاضر، تیم تخصصی شرکت ملی نفت ایران در حال تدوین پیش نویس با هدف کسب حداکثری منافع ملی است، افزود: 80 درصد کار تنظیم قرارداد انجام شده است و در حال کار بر روی ضمایم قرارداد هستند.
این مقام مسوول گفت: زمانی که قرارداد آماده شود به شرکت توتال که پیمانکار کنسرسیوم است، ارایه خواهد شد.
وی افزود: برای نخستین بار پیش نویس قرارداد را ایران تهیه و به پیمانکار تحویل می دهد، در حالی که در قراردادهای بیع متقابل، پیمانکاران پیش نویس را آماده می کردند.
ایران اواسط آبان ماه امسال موافقتنانه اصولی توسعه فاز 11 پارس جنوبی را با کنسرسیوم بین المللی به رهبری شرکت توتال فرانسه امضا کرد. ساخت و نصب سکوهای تقویت فشار از تکالیف این کنسرسیوم است.

**برابر شدن تولید گاز با قطر در سال آتی
مشکین فام در پاسخ به پرسش دیگر درباره رقابت با قطر در تولید گاز از پارس جنوبی گفت: ظرفیت تولید گاز قطر از این میدان 600 میلیون مترمکعب در روز است که تا سال آینده معادل آن گاز تولید خواهیم کرد
ادامه دارد...

برچسب ها