عصر خودرو

واکنش تولیدکنندگان لوازم‌خانگی نسبت به تهدید سازمان حمایت:

سازمان حمایت چرا به گرانی فولاد و پتروشیمی‌ رسیدگی نمی‌کند؟!

عصر بازار- در پی تهدید تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی از سوی رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان نسبت به گران‌فروشی لوازم خانگی، دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران تصریح کرد که با تهدید کار پیش نمی‌رود و سازمان حمایت از پتروشیمی‌ها در مورد افزایش قیمت فولاد سوال بپرسد.

سازمان حمایت چرا به گرانی فولاد و پتروشیمی‌ رسیدگی نمی‌کند؟!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حبیب‌الله انصاری – دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران –در مورد اظهارات رییس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مبنی بر این‌که اگر افزایش قیمت لوازم خانگی به بهانه تکانه اخیر قیمت ارز باشد پیشنهاد داده خواهد شد تا لوازم خانگی به گروه کالایی یک باز گردند و مشمول قیمت‌گذاری تکلیفی شوند، اظهار کرد: چرا سازمان حمایت از پتروشیمی‌ها در مورد افزایش قیمت فولاد سوال نمی‌پرسد؟

گرانی فولاد، ‌ قیمت لوازم خانگی را افزایش داد

وی ادامه داد: افزایش قیمت لوازم خانگی به دلیل افزایش قیمت فولاد و حذف لوازم خانگی از اختصاص ارز مبادله‌ای رخ داده و این مسائل روی قیمت تمام شده لوازم خانگی اثرگذار است. فولاد گران شده و عنوان می‌کنند که حتی قصد فروش آن را ندارند و می‌خواهند صادرات داشته باشند آیا این مساله اصولی و منطقی است که در شرایط حاضر لوازم خانگی افزایش قیمت نداشته باشند.

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با تاکید بر این‌که قطعا با تهدید کار پیش نمی‌رود، خاطر نشان کرد: اگر قصد بر این است که در مورد قیمت‌ها تعیین تکلیف شود، چرا به افزایش قیمت پتروشیمی‌ها ورود نمی‌شود. اگر قصد داریم که بازار را از رکود خارج کنیم باید تغییر رویه دهیم و با اولتیماتوم کار پیش نمی‌رود. برویم و بپرسیم تا متوجه شویم کارخانجات در حال حاضر چه میزان تولید دارند و این‌که شرایط اشتغال چگونه است؟ اگر قصد داریم باز هم اوضاع از این بدتر شود دیگر حرفی نیست.

اگر مجبور نبودیم، یک درصد هم گران نمی‌کردیم

انصاری با اشاره به این‌که مواردی از جمله مواد اولیه و حذف ارز مبادله‌ای برای لوازم خانگی موجب شده تا افزایش قیمت در دستور کار قرار گیرد، گفت: در حال حاضر میزان عرضه و تقاضا در مورد لوازم خانگی هم‌پوشانی ندارد و مطمئن باشید اگر تولیدکنندگان مجبور نبودند حتی یک درصد هم افزایش انجام نمی‌دادند.

وی افزود: تولیدکنندگان به خوبی می‌دانند با افزایش ناگهانی قیمت متضرر خواهند شد، چرا که از بالا نبودن قدرت خرید مردم اطلاع دارند و بحث گران‌فروشی منتفی است.

لوازم‌ خانگی باید 30 درصد گران می‌شد!

همچنین محمدرضا دیانی -رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی - درباره افزایش شش درصدی لوازم خانگی عنوان کرد که مسائل مختلفی در مورد افزایش قیمت لوازم خانگی وجود داشت و به نظر بنده این افزایش شش درصدی رقم خیلی کمی بود که با توجه به پایین بودن قدرت خرید مردم در نظر گرفته شد.

دیانی با اشاره به اینکه سه مورد دخیل در افزایش قیمت لوازم خانگی بود، اظهار کرد: افزایش قیمت فولاد و مواد مصرفی به عنوان اصلی ترین مسئله حذف ارز مبادله‌ای برای صنعت لوازم خانگی و افزایش قیمت ارز از 3000 تومان به 3900 تومان به دلیل حذف ارز مبادله‌ای از جمله دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی بود.

وی در ادامه با بیان اینکه سه سال است که قیمت لوازم خانگی افزایش نیافته است، تصریح کرد: با توجه به مسائل مختلف میزان افزایش قیمت لوازم خانگی شش درصد لحاظ شد در حالی که بر اساس افزایش قیمت‌ها باید تا 30 درصد گران می‌شد. در هر حال صنعت لوازم خانگی مورد کم‌لطفی قرار گرفته‌است و 30 تا 35 درصد ارز برای ما گران شده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در مورد موضوع کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی نیز عنوان کرد: هنوز در مورد تمدید صدور کارت‌ها به جمع‌بندی نرسیده ایم اما قصد داریم که تا پایان سال این مسئله را تمدید کنیم. در این بین نیز انتظار داریم که گستره جامعه تحت پوشش افزایش یابد و تمام کارمندان دولت اعم از لشگری و کشوری بتوانند از این کارت‌ها استفاده کنند.

برچسب ها