عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار مطرح کرد؛

جذابیت قیمتی گندم برای خریداران در بورس کالا

عصر بازار- حجم معاملات گندم در بورس کالای ایران با افزایش قابل توجهی مواجه شده است به طوریکه یکشنبه این هفته بیش از ۵۳ هزار تن گندم مورد معامله قرار گرفت که دلیل این رشد، افزایش قیمت گندم های وارداتی و جذابیت قیمتی این محصول برای خریداران در بورس است.

جذابیت قیمتی گندم برای خریداران در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، حسن رضایی پور مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار در خصوص علت افزایش قابل توجه حجم معاملات گندم در بورس کالا گفت: با توجه به رشد قیمت گندم های وارداتی در بنادر و همچنین ثبات بهای گندم شرکت بازرگانی دولتی، خرید این محصول در بورس کالا برای خریداران جذابیت دارد.

وی افزود: البته قسمتی از تقاضا به دلیل شرط عرضه و فروش گندم از سوی شرکت بازرگانی دولتی به کارخانجات ماکارونی، نمی تواند وارد بورس کالا شود که اگر این شرط برداشته شود معاملات گندم در بورس کالا از رشد قابل توجهی برخوردار می شود.

مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار به ادامه افزایش حجم معاملات گندم در بورس کالا اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت های جهانی که در پی تقویت دلار اتفاق افتاده است، به نظر می رسد روند افزایش حجم معاملات گندم در بورس کالا ادامه داشته باشد زیرا تاثیر افزایش نرخ دلار در کالاهای وارداتی و کالاهای جانشین مانند جو و ذرت مشهود است و پیش بینی می شود که این روند ادامه داشته باشد.

به گفته ی رضایی پور، خریداران اصلی گندم در بورس کالا فعالان صنایع ماکارونی هستند در حالی که صنایع مختلف مثل کارخانجات آرد و شیرینی نیز می توانند از این بازار بهره مند شوند که اگر شرایط عرضه برای سایر صنایع نیز تسهیل کنند حجم معاملات گندم در بورس با افزایش قابل توجهی روبه رو می شود.

برچسب ها