عصر خودرو

قیمت نفت ثابت ماند

عصر بازار- در معاملات کم حجم قبل از آغاز تعطیلات پایان سال میلادی، و در حالی که سرمایه گذاران انتظار ندارند تا آغاز سال نوی میلادی اتفاق خاصی در بازار رخ دهد، قیمت نفت ثابت بود.

قیمت نفت ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در معاملات کم حجم قبل از آغاز تعطیلات پایان سال میلادی، و در حالی که سرمایه گذاران انتظار ندارند تا آغاز سال نوی میلادی اتفاق خاصی در بازار رخ دهد، قیمت نفت ثابت بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 3 سنت کاهش به 54 دلار و 89 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 15 سنت کاهش داشت و به 51 دلار و 97 سنت رسید.
تجار گفتند، احتمالا معاملات در بازارهای این هفته و در آستانه کریسمس چندان پرحجم نخواهد بود.
مت استنلی، تحلیلگر بازار نفت در دوبی گفت: «من فکر می کنم می توانیم بگوییم که اگر اتفاق خبری خاصی رخ ندهد، قیمت نفت تا پایان سال در محدوده 54 تا 56 دلار در نوسان خواهد بود.»
گزارش های منتشر شده در روز دوشنبه مبنی بر  اینکه صادرات نفت عربستان در ماه اکتبر 176 هزار بشکه در روز کاهش یافته، ابتدا موجب تقویت قیمت ها شد، اما این تاثیر بعدا به دلیل افزایش تولید فرآورده های نفتی عربستان خنثی شد.
خبر افزایش تولید فرآورده های نفتی عربستان بخشی از یک روند گسترده تر است.
در حالی که اوپک علیرغم طرح کاهش تولید قصد دارد  بخش عمده ای از مشتریان آسیایی خود را حفظ کند، تجار انتظار ندارند عرضه نفت به پالایشگاه های آسیایی کاهش قابل توجهی را شاهد باشد.

برچسب ها