عصر خودرو

سالانه ۹.۴۰۰ میلیون تن مواد معدنی از معادن استخراج می شود

عصر بازار- معاون امور صنایع و معادن صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: در حال حاضر ۱۰۰ معدن(دائمی و برداشت موقت) با ظرفیت تولید افزون بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی در این استان فعال است.

سالانه ۹.۴۰۰ میلیون تن مواد معدنی از معادن استخراج می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، رضا محمد رحیمی روز سه شنبه اظهار کرد: در مجموع 100 پروانه بهره برداری در حوزه معدن در استان ایلام وجود دارد که از این تعداد بیش از 60 درصد فعال و مابقی نیز بصورت برداشت مقطعی(معادن رودخانه ای) فعالیت دارند.
وی از صدور 22 فقره مجوز برداشت مواد معدنی به میزان استخراج 365 هزار تن در سال جاری خبر داد و افزود: در این مدت چهار فقره پروانه بهره برداری معدن جدید شامل مواد بیتومین، شن و ماسه با ظرفیت سالانه 285 هزار تن صادر شده است.
معاون امور صنایع و معادن صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: این استان دارای معادن غنی برای تولید مصالح ساختمانی است و بر اساس ظرفیت سنجی از حیث کانی های غیرفلزی و مواد معدنی در ارتباط با مواد ساختمانی دارای شرایط مطلوبی است.
محمد رحیمی، بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، مرمریت و سلستین را 12 ماده معدنی موجود در استان برشمرد و یادآور شد: معادن این استان با سرمایه گذاری 625 میلیارد ریال ایجاد شده که زمینه اشتغالزایی نزدیک به 800 نفر را فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: در صورت تکنولوژی روز در بخش صنایع معدنی، این استان می تواند با توجه به نزدیکی و هم مرز بودن با کشور عراق به یکی از پتانسیل های خوب صادراتی در این حوزه تبدیل شود.
معاون امور صنایع و معادن صنعت، معدن و تجارت ایلام افزود: با اتمام فرایند تغییرات نرم افزاری و اصلاح فرایند امور، اداره معادن استان ایلام به عنوان یکی از واحدهای استانی پیشرو، فعالیت صدور مجوزهای معدنی را با شیوه و روش جدید از ابتدای سال جاری آغاز و هم اکنون فرایند صدور مجوزهای معدنی به طور کامل الکترونیکی شده و خدمات رسانی به متقاضیان این بخش به صورت مکانیزه انجام می شود.

برچسب ها